کد خبر: 34514
A

بی‌توجهی عربستان به مساله فلسطین برای ائتلاف صهیونیست‌ها علیه ایران

مشاور پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت: ریاض به قدری خواهان همکاری با اسرائیل علیه ایران است که توجه نمی‌کند چه توافقی میان فلسطین ـ اسرائیل حاصل می‌شود و این توافق صلح هر چه باشد آن را خواهد پذیرفت.

بی‌توجهی عربستان به مساله فلسطین برای ائتلاف صهیونیست‌ها علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نوشته روزنامه تلگراف، یعقوب ناجل، مشاور امنیتی پیشین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که عربستان سعودی به شدت مایل به برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل است تا حدی که آماده است هر توافق صلحی که میان فلسطین و اسرائیل حاصل می‌شود را بپذیرد و مهم نیست که این توافق چقدر برای فلسطینی‌ها نامطلوب است.

ناجل با بیان اینکه ریاض با هدف ائتلاف با تل‌آویو علیه ایران خواهان برقراری این روابط است، گفت: آنها (سعودی‌ها) فقط می‌خواهند بگویند که توافقی میان فلسطین و اسرائیل وجود دارد و برایشان مهم نیست که این توافق چه خواهد بود. آنها برای برداشتن گام‌های بعدی لازم دارند که بگویند یک توافق حاصل شده است.

به نوشته تلگراف، اظهارات این مقام سابق صهیونیستی در حالی بیان شده است که در هفته‌های اخیر نشانه‌های آشکاری از بهبود روابط عربستان و رژیم صهیونیستی و همکاری میان این دو در شرایط افزایش تنش میان تهران و ریاض دیده شده است.

محمدبن سلمان ولیعهد جوان سعودی به تازگی ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد  و تهران موضع ولیعهد عربستان را جاه‌طلبانه، نابالغانه و ناشی از سبک‌سری توصیف کرد.

اما ناجل معتقد است که عربستان سعودی تحت سیاست‌های محمدبن سلمان به دنبال هر نوع توافق فلسطینی ـ اسرائیلی است تا بتواند از آن به عنوان پوششی سیاسی برای عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها استفاده کند.

نظریه وی ابعاد این مساله را تقویت می‌کند که عربستان، فلسطینیان را مجبور کند توافقی هر چند ناخوشایند را بپذیرند. گزارش‌های تایید نشده رسانه‌ها حاکی از آن است که بن سلمان تاکنون محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطین را مجبور به پذیرش طرح آمریکا کرده است.

به نوشته این روزنامه انگلیسی، عادی سازی روابط عربستان و رژیم صهیونیستی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین تحولات در سیاست‌های چند دهه اخیر خاورمیانه باشد که به ائتلاف صهیونیست‌ها و پادشاهی سعودی علیه ایران منجر شود، چنین اتحادی خوشایند آمریکا نیز خواهد بود که شاهد نزدیک شدن دو هم‌پیمانش در منطقه به یکدیگر و برای مقابله با ایران است.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر