کد خبر: 34521
A

38میلیون دلار سهم کهگیلویه وبویراحمد ازطرح توسعه اشتغال روستایی کشور

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت که سهم این استان از میزان طرح جامع توسعه اشتغال روستایی در کشور حدود 38 میلیون دلار معادل( یک هزار و 530) میلیارد ریال است.

38میلیون دلار سهم کهگیلویه وبویراحمد ازطرح توسعه اشتغال روستایی کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کهگیلویه و بویراحمد دارای یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
بیش از 46 درصد از جمعیت 713 هزار نفری این استان را روستائیان شامل می‌شود.
داریوش مظهر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اعتبار تخصیص یافته حدود 2 و نیم درصد از کل مبلغ یک و نیم میلیارد دلار صندوق توسعه ملی در بخش اشتغال روستایی است.
وی بیان کرد که این میزان اعتبار از طریق بانک های عامل و در قالب تسهیلات بانکی برای اشتغال روستائیان، عشایر و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت اختصاص یافته که سود این تسهیلات نیز 6درصد است.
وی ادامه داد: بانک های عامل موظفند که علاوه بر پرداخت این تسهیلات به میزان 50 درصد از این اعتبار را از محل منابع داخلی خود برای توسعه اشتغال در روستاها اختصاص دهند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی دستاوردها و اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه روستایی در این استان گفت که ظرف چهار سال گذشته افزون بر 920 میلیارد ریال برای عمران، آبادانی و رونق روستاهای این استان کمک مستقیم توسط دولت شده است.
وی اظهار داشت که افزون بر 350 میلیارد ریال از این میزان در سال 95 بوده است.
مدیرکل دفتر امور روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت که ظرف سه سال گذشته افزون بر 250 میلیارد ریال تسهیلات از محل‌های مختلف به افراد واجد شرایط در روستاهای این استان پرداخت شده است.
مظفر تاکید کرد که 200 میلیارد ریال از این میزان در قالب تفاهم نامه چهارجانبه معاونت توسعه روستایی، بانک سینا، استانداری کهگیلویه و بویراحمد و بنیاد علوی برای رونق تولید و اشتغال به روستائیان این استان پرداخت شد.
وی تعداد اشتغال ایجاد شده از محل پرداخت این میزان تسهیلات در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر چهار هزار و 539 شغل ذکر کرد.
مظفر ادامه داد که مبلغ 50 میلیارد ریال دیگر نیز از محل صندوق توسعه ملی به روستائیان این استان پرداخت شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر