کد خبر: 34536
A

ربیعی: 320 هزارمیلیارد ریال بودجه اشتغالزایی برای ساماندهی کارگاه هاهزینه شود

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رفع فقر مطلق، توسعه اشتغال و رونق بخش تعاون را از برنامه های این وزارتخانه اعلام کرد و گفت: 320 هزارمیلیارد ریال برای اشتغال درنظرگرفته شده است و برای دستیابی به نتایج باید آن را درست هزینه کنیم.

ربیعی: 320 هزارمیلیارد ریال بودجه اشتغالزایی برای ساماندهی کارگاه هاهزینه شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «علی ربیعی» امروز (یکشنبه) در مراسم معارفه «علی سرزعیم» به عنوان معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، افزود: ساماندهی مشاغل کوچک و خرد و کارگاه های متوسط نیازمند سیاستگذاری مناسب است و با اتصال معاونت امور اقتصادی وبرنامه ریزی و معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سیاست های بهبود فضای کسب و کار دست یابیم.
وی تصریح کرد: امسال باید با تدبیر و دقت از بودجه های اشتغال در نظر گرفته شده برای کارگاه های متوسط، کوچک و خرد هزینه کنیم.

** فقرزدایی و تشکیل صندوق رفاه
ربیعی تحقق برنامه فقرزدایی را از دیگر اقداماتی دانست که باید در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیگیری شود و اضافه کرد: برنامه های فقر آموزشی، معیشتی و درآمدی نیز در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حال پیگیری است.
وی افزود: امروز در وزارت کار بسته کار، تعاون و رفاه اجتماعی در کنار هم قرارگرفته اند و به نظریه های توانمند سازی در اشتغال دست یافته ایم.
این مسوول گفت: توانستیم نظام لایه مساعدت ها را پیش ببریم و حداقل ها را بیش از سه برابر کنیم. اکنون نیز با ایده فقرزدایی صندوق رفاه در کشور ایجاد می شود.
وی تاکید کرد امسال برنامه ریزی ها برای محو فقر شدید و کاهش فقر مطلق به طور منظم تر و مشخص تر پیش می رود.

**بهزیستی مبتنی بر جامعه
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: در بهزیستی ایده آل، هر ایرانی یک مددکار اجتماعی است.
ربیعی یادآوری کرد: مدتی پیش مدل 'بهزیستی مبتنی بر خانواده' را مطرح کردم و خوشبختانه اکنون بهزیستی منشاء خیر شده است، گرچه هنوز نارسایی هایی دارد.

**افزایش جایگاه تعاون در بخش اقتصاد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه ارتقای جایگاه تعاون در بخش اقتصاد خبر داد و گفت: خوشبختانه در بخش تعاون کشور شور و شوق به راه افتاده است و یکی از وظایف معاونت اقتصادی وبرنامه ریزی نیز ارتقای جایگاه تعاون است.
ربیعی افزود: رفع فقر و توسعه اشتغال دو هدف بزرگ ماست و سازمان آموزش فنی و حرفه ای نیز در این امر مسئولیت بزرگی برعهده دارد. همه معاونت ها باید درکنار هم مسائل را پیش ببرند.
«باید بر وجوهی از مسائل رفاهی که لازمه آن فعالیت در معاونت امور اقتصادی وبرنامه ریزی است کار شود تا هم به اشتغال و هم به رفع فقر کمک کنیم».
به گزارش ایرنا، سرزعیم امروز به عنوان معاون امور اقتصادی و برنامه ریزی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شد.
وی پیش از این عضو هیات علمی دانشکده بیمه دانشگاه علامه طباطبایی (ره) بوده و در شرکت سرمایه تامین سرمایه سپهر، موسسه مطالعات بین الملل انرژی، مرکز تحقیقات صدا و سیما و وزارت صنایع فعالیت کرده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر