کد خبر: 34556
A

دست مهر معلولان فارس برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه متحد شد

معلولان استان فارس در حرکتی انسان دوستانه و هماهنگ بر آن شدند که هزینه های برگزاری همایش بزرگداشت روز جهانی معلولان را برای خرید کانکس و سرپناه به هموطنان زلزله زده خود در استان کرمانشاه اختصاص دهند.

دست مهر معلولان فارس برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه متحد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در پی اعلام این درخواست از سوی معلولان فارس، مدیران شماری از تشکل های غیر دولتی معلولان این استان، روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از این درخواست حمایت کردند.
در بخشی از این بیانیه که رونوشت آن به ایرنا ارسال شده، آمده است: در تاریخ هر ملت فراز و نشیب های تلخ و شیرینی وجود دارد که بیانگر میزان حساسیت اجتماعی آن مردم است.
این بیانیه می افزاید: بروز زلزله مهیب در استان کرمانشاه، دل تمام مردم عزیز ایران و حتی مردم جهان را به درد آورد به گونه ای که از همان ساعات اولیه بروز این حادثه دردناک، سیل کمک های مردم شریف ایران به سوی آن استان سرازیر شد.
در بخش دیگری از این بیانیه عنوان شده است: دلاور مردان استان کرمانشاه، مرزداران همیشه در صحنه و بیدار، همان کسانی که در 8 سال دفاع مقدس مردانه از کیان ایران اسلامی دفاع کردند هم اینک دست یاری به سوی آحاد مردم ایران زمین دارند.
در ادامه این بیانیه آمده است: تمام تشکل های غیر دولتی معلولان استان فارس، یک دل و یک زبان اعلام می نمایند که با حس وظیفه شناسی، بدون منت، با کمال افتخار و با تواضع این تصمیم را به اطلاع کلیه هموطنان در سراسر کشور رسانده اند تا این اقدام خداپسندانه زمینه و بستر لازم را برای اقدامات مشابه در سراسر کشور فراهم کند.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد روز سوم دسامبر (دوازدهم آذرماه) را به عنوان روز جهانی معلولان نامگذاری کرده است.
بر اثر زلزله 7.3 ریشتری که بیست و یکم آبان 96 در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد، 483 نفر جان باختند و 12 هزار و 386 نفر مصدوم شدند.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزیی دیدند.
7379 /6118
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر