کد خبر: 34557
A

آغاز مرحله دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه از 14 آذرماه

وزارت ارتباطات و فناوری اعلام کرد با تصمیم کارگروه ساماندهی و مقابله با قاچاق تلفن همراه، مرحله دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه (رجیستری) از چهاردهم آذرماه آغاز می شود.

آغاز مرحله دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه از 14 آذرماه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، امروز برخی اعضای اتاق اصناف ایران و فعالان انجمن ها و اتحادیه های بخش خصوصی در یک نشست خبری، اجرای هر چه زودتر طرح ثبت گوشی های همراه (رجیستری) و رفع همه ابهام ها مانند معرفی برندهای مشمول این طرح را خواستار شده بودند.
جمعه بیست و هشتم مهرماه امسال بود که طبق گزارش ها و وعده های قبلی داده شده طرح ثبت گوشی های تلفن همراه (رجیستری) وارد مرحله نخست خود شد که مرحله پایش بازار بود.
مرحله پایش بازار به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلاش دارد با رصد بازار تلفن همراه کشور آمار دقیقی از انواع گوشی های تلفن همراهی که وارد کشور می شوند چه از راه قانونی و چه از راه های غیر قانونی به دست آورد و علاوه بر آن همه گوشی های فعال در شبکه تلفن همراه کشور را رجیستر کند.
اکنون مرحله نخست اجرای طرح با رصد بازار از وجود گوشی های قاچاق به آخرین روزهای خود نزدیک شده است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هفتم آبان ماه و در نشست خبری خود در بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات به مرحله نخست اجرای طرح کددار کردن گوشی های تلفن همراه (رجیستری) اشاره کرد و گفت: تاکنون 60 درصد گوشی های فعال شبکه تلفن همراه کشور رجیستر شده اند.
آذری جهرمی این وعده را داد که مرحله پایش بازار تا آخر هفته دوم آبان به پایان می رسد و از ابتدای هفته سوم آبان وارد مرحله عملیاتی می شود.
وی ادامه داد: با پایان یافتن مرحله نخست وارد مرحله عملیاتی و اجرایی ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل در شبکه ارتباطی کشور می شویم تا ساماندهی بازار از گوشی های قاچاق اجرایی شود.
البته سال ها پیش نیز یکبار دیگر طرحی برای ساماندهی بازار قاچاق تلفن همراه از سوی دولت های وقت ارائه شد که به دلیل های مختلف در عمل با شکست روبرو شد و شاید بتوان یکی از دلیل ها را نادیده گرفتن شبکه توزیع دانست.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر