کد خبر: 34572
A

استاندار گیلان: صادرات موفق، رونق تولید و اشتغال را بدنبال دارد

استاندار گیلان صادرات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و گفت: با تحقق این مهم بسیاری از آسیب های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش می یابد.

استاندار گیلان: صادرات موفق، رونق تولید و اشتغال را بدنبال دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مصطفی سالاری غروب یکشنبه در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان گیلان در رشت، حمایت از بخش خصوصی را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود : البته از بخش خصوصی انتظار داریم راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عرصه تولید و صادرات را ارائه کند.
وی مشکلات موجود در بخش تولید و صادرات را ترکیبی از عملکرد دولت و بخش خصوصی دانست و ادامه داد: این مشکلات تنها مختص یکی از این بخش ها نیست و باید در کنار هم برای حل این مشکلات راهکار دهیم .
استاندار گیلان مجموعه ناکار آمدی بخش خصوصی و دولتی را باعث حاشیه سود کم و تراز نزدیک به منفی در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: زمانی که نارسایی ها زیاد شود، آن را در عدم پرداخت مالیات و هزینه برق و گاز و غیره واحدهای تولیدی جستجو می کنیم در حالی که این، راه حل اساسی نیست .
وی بخشی از مشکلات عرصه تولید را مربوط به بخش دولتی و بخشی دیگر را متوجه بخش خصوصی دانست و گفت: درست است که در فرآیندهای اداری با بروکراسی و در آموزش نیروی انسانی و ده ها مسئله دیگر که مربوط به بخش دولتی می باشد و افزایش هزینه تولید را در بر داشته، با مشکل مواجه هستید اما آیا مدیریت بخش خصوصی و فناوری مورد استفاده بی نقص است ؟ آیا هزینه تمام شده کالا و بهره وری تولید با تمام کشورها یکسان است ؟
وی بیان و تحلیل خوب مشکلات و عدم ارائه پیشنهاد و راهکار جهت حل آن مشکل را وجه مشترک بخش دولتی و خصوصی عنوان کرد و افزود: به خوبی نقد و گلایه می کنیم و البته این نیز خوب است اما راه حل های آن را بیان نکرده و پیگیر نیستیم.
استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاش ما آن است تا در تصمیم گیری ها از ظرفیت بخش خصوصی بیشتر بهره گیریم، خطاب به فعالان عرصه تولید و تجارت اظهار داشت : کارتان بسیار مهم است .
سالاری از برگزاری کمیته های تخصصی در هفته آتی برای رسیدگی به مشکلات بخش های مختلف استان خبر داد و افزود: در این کمیته ها از بخش های خصوصی دعوت بعمل خواهد آمد تا به صورت کارشناسی مسائل را منطبق با ساختار اداری کشور پیشنهاد و درجلسات بعدی پیگیری شود.
در پایان این همایش، از 18 صادر کننده برتر استان گیلان تجلیل شد.
دو هزار و 600 واحد صنعتی در گیلان فعال است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر