کد خبر: 34757
A

ضرورت مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی/156 طرح محوری و نیمه تمام درگلستان

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان گفت: راه حل کاهش کمبودهای مالی استان برای ساخت، تکمیل و بهره برداری ازطرح های نیمه تمام؛ جذب سرمایه بخش خصوصی و روی آوردن به شیوه های نوین جذب تسهیلات و اعتبارات است.

ضرورت مشارکت و جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی/156 طرح محوری و نیمه تمام درگلستان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داوود طبرسا روز سه شنبه در ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانها در گرگان اظهار کرد: هم اینک گلستان با نرخ بیکاری 13.6 ، تورم 10.7 و قرار داشتن در رتبه بیست و یکم استانهای کشور در تولید ناخالص ملی شرایط مناسبی ندارد که لازم است همت و تلاش ها برای کاهش این مشکلات و رسیدن به حد مطلوب پیشرفت ، توسعه و ارتقای شاخص های درآمدی و اقتصادی بیشتر شود.
وی بیان کرد: هم اکنون گلستان 156 طرح و پروژه مهم و محوری دارد که تکمیل و بهره برداری از آنها به 65 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج دارد.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان افزود: این طرح ها بر اساس زمان بندی انجام شده باید تا 3 سال آینده به بهره برداری برسد اما مشکل اصلی و تلخ در تکمیل این طرح ها ، نبود نقدینگی و اعتبار است.
طبرسا ادامه داد: نیازمندی استان برای اجرای این طرح ها، 5 هزار میلیارد تومان است اما همه تلاس های انجام شده در این هشت ماه به درآمد 274 میلیارد تومانی منتهی شده است.
وی گفت: تامین فقط 5 درصد از بودجه مورد نیاز تکمیل طرح های استان ،نگران کننده و رفع این معضل به روش های نوین تامین مالی و درآمدی نیازمند است.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گلستان اظهارکرد: تاکنون چندین طرح بزرگ زیرساختی و زیربنایی استان با جذب سرمایه های بخش خصوصی اجرا شد اما این تعداد اندک بوده و لازم است تا بیشتر شود.
به گزارش ایرنا ششمین همایش سراسری معاونین نظارت مالی و روسای خزانه معین استانها در گرگان مرکز استان گلستان فردا چهارشنبه به کار خود پایان می دهد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر