کد خبر: 34765
A

برای بازسازی مناطق زلزله زده از مشاوران خبره استفاده می کنیم

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: در بازسازی مناطق زلزله زده از مشاوران خبره ژئوفیزیک و ژئو‌تکنیک استفاده می شود تا بعدا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

برای بازسازی مناطق زلزله زده از مشاوران خبره استفاده می کنیم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در نشست مشترک استاندار کرمانشاه با فرمانداران و بخشداران شهرها و بخشهای حادثه دیده از زلزله در استانداری افزود: مردم کرد مردمی بسیار نجیب هستند و فرمانداران و بخشداران برای مردم جا بیندازند که هدف ما این است که مردم در فصل سرد سرپناه امن داشته باشند.
وی با بیان اینکه در بحث آواربرداری واحد‌های پرخطر با استفاده از اکیپ‌های مجرب و متخصص تخریب می شوند، گفت: از شرکتهای خصوصی داخل استان‌ در تخریب، آواربرداری و بازسازی استفاده می شود.
وی تاکید کرد: مطالعات جامعی درخصوص روستاهای در معرض خطر در حال انجام است و اقدام های لازم را برای مقاوم سازی انجام خواهیم داد.
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: ساختمانهایی که قبل از زلزله متروکه بوده اند به شکل مرسوم از تسهیلات مسکن روستایی برخوردار می‌شوند و در بخش آواربرداری هم کمک می کنیم اما تسهیلات بلاعوض به آنها تعلق نمی‌گیرد.
مهدیان افزود: در آواربرداری و انتقال نخاله های آن همه ما باید مسائل زیست محیطی را مدنظر داشته باشیم.
وی در پایان با اعلام اینکه خانه های روستایی که فاقد سند می‌باشند برای بازسازی نیاز به تایید دهیار و شورای روستا دارند، گفت:کارگاه های تولید مصالح باید خود را با استانداردهای روز تطبیق دهند تا از ظرفیت آنها در بازسازی استفاده شود.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن پیشتر در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرده بود: تاکنون کارشناسی 52 هزار واحد مسکونی خسارت دیده مناطق زلزله ‌زده استان کرمانشاه به اتمام رسیده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 484 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و طبق برآورد اولیه دستکم 30 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر