کد خبر: 34787
A

رئیس کل دادگستری استان قزوین: شأن مسئولان به میزان خدمتگذاری‌شان به مردم است

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: همه در این نظام ولایی زیر پرچم ولایت هستیم ولی بدانیم که مسئولیت‌ها امانت و فرصت است؛ از این رو شأن و قیمت ما به اندازه خدمتی است که به مردم ارائه می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام نور الله قدرتی در جلسه شورای اداری بویین زهرا اظهار کرد: امروز لازم است با تلاش و همت جمعی، دست در دست هم دهیم و بزرگ‌ترین خدمت در نظام اسلامی که همانا خدمتگذاری به مردم است را به شایستگی ادا کنیم.

وی افزود: در جریان زلزله، مردم در صحنه حاضر شدند؛ حادثه بزرگی بود و مشکلاتی را به وجود آورد ولی با حضور و مشارکت مردم شاهد صحنه‌های ماندگاری از همدلی بودیم، زلزله کرمانشاه بسیار برای مردم سنگین بود، اینها همه امتحان الهی است تا بندگی خود را در درگاه الهی نشان دهیم.

قدرتی گفت: همه در این نظام ولایی زیر پرچم ولایت هستیم، ولی بدانیم که مسئولیت‌ها امانت و فرصت است از این رو شأن و قیمت ما به اندازه خدمتی است که به مردم ارائه می‌کنیم.

قدرتی خاطرنشان کرد: مسئولیت‌ها نیز فرصتی برای ماست تا علیرغم وجود برخی اختلاف نظرها در مسیر خدمت بر مدار قانون تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: هر چه بیشتر به مردم خدمت کنیم، مردم به نظام دلگرم‌تر و پایه‌های نظام اسلامی مستحکم‌تر می‌شود البته انسان خطاکار است و ممکن است کوتاهی صورت گیرد ولی باید همواره این موضوع را در خاطر داشته باشیم که مدارا کردن با مردم امر مهمی است.

رییس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: شدت رفتار با مردم باید بر محور مدارا باشد و به یاد داشته باشیم که مجازات، گام نهایی و آخری است که باید برای آن اقدام شود.

وی اظهارداشت: 80 درصد جامعه باید توسط دفتر امام جمعه، حوزه‌های علمیه، نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، سازمان‌های متولی تربیت همچون آموزش و پرورش و آموزش‌عالی و غیره اصلاح شوند و حداکثر 20 درصد دیگری که با هر نوع تلاش ارشادی و اندرز و نصیحت اصلاح نمی‌شوند و به هنجارشکنی خود ادامه می‌دهند، برخورد قضایی نیاز دارند.

قدرتی توضیح داد: نظم و امنیت قابل معامله نیست و قطع یقین در این مرحله کوتاه نخواهیم آمد و با هنجارشکنان، قانون شکنان و قانون گریزان با قاطعیت و جدیت برخورد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در همه حکومت‌ها هم این امر جاری است و مختص حکومت اسلامی نیست، این یک بحث عقلی است منتها در جاهایی که بحث شرعی پیش می‌آید حکومت اسلامی معیارها و شاخصه‌های خود را دارد.

رییس کل دادگستری استان قزوین گفت: حتی در برخوردهای شدید که دستگاه قضایی مکلف به اجرای آن است، دستور دین بر حفظ حرمت افراد است.

وی اعلام کرد: دستگاه قضایی خود را در همه فعالیت‌ها اعم از فرهنگی یا قضایی سهیم می‌داند؛ از این رو در بخش اصلاح و کار فرهنگی نیز دستگاه قضایی پای کار است و در بخش دوم نیز دستگاه قضایی در صورت نیاز به برخورد با افراد اصلاح ناپذیر، به رسالت قانونی و تکلیف شرعی خویش با جدیت عمل خواهد کرد.

قدرتی یادآور شد: جامعه باید به این باور برسد که راهکار اول و گام های نخستین برخورد با جرائم و آسیب ها را در خارج از دستگاه قضایی دنبال کند، اگر کار اصلاح و تربیت در سنین مختلف و با ابزارهای فرهنگی و اجتماعی صورت گیرد، جامعه با هزینه‌ای کمتر به رسالت خود عمل می‌کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر