کد خبر: 34833
A

معاونت اقتصادی باید در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: در کنار سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای مختلف دنیا باید معاونت اقتصادی با هدف پشتیبانی از صادر کنندگان داخلی ایجاد شود.

معاونت اقتصادی باید در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران ایجاد شود
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آیت الله عباسعلی سلیمانی روز سه شنبه در مراسم تجلیل از صادرکنندگان برتر سیستان و بلوچستان اظهار داشت: ایجاد معاونت های اقتصادی در سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورهای دنیا علاوه بر دلگرمی صادر کنندگان سبب افزایش صادرات می شود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: این معاونت علاوه بر در نظر گرفتن مشوق های اقتصادی باید کالاهای صادر کنندگان را بیمه کند تا از این طریق بتوانیم با دنیا به رقابت بپردازیم.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: رقابت بدون تضمین سلامت، بیمه و پشتیبانی دولت نمی تواند در بازارهای دنیا ماندگار باشد.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید کنندگان داخلی باید با تمام قدرت جلوی واردات و قاچاق بی رویه کالا را به داخل کشور بگیرد.
آیت الله سلیمانی گفت: دولت دوازدهم باید توجه ویژه ای به بخش صنعت و تولید کنندگان داخلی برای افزایش صادرات داشته باشد.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان افزود: برای در اختیار گرفتن و ماندگاری در بازارهای جهانی باید به کالاهای صادراتی کشور تنوع و کیفیت بخشید.
عضو خبرگان رهبری بیان کرد: در بسته بندی کالاهای صادراتی باید دقت ویژه ای کرد و متناسب یا ذائقه کشورها بسته بندی ها انجام شود.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان تصریح کرد: کسانی که صادرات سالم انجام می دهند در بازارهای جهانی از ماندگاری بیشتری برخوردار هستند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به صادرات غیر نفتی دارد و در این زمینه گامهای موثری در کشور و به ویژه در این استان برداشته است.
سکینه اشرفی اظهار داشت: صادرات غیر نفتی در رونق کسب و کار از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید پنج بازارچه در سیستان و بلوچستان باهدف صادرات کالا به کشورهای همسایه امسال مصوب کرده است.
وی ادامه داد: هم اینک زیرساخت های این بازارچه ها برای بهره مندی از آنها در حال انجام است.
وی تصریح کرد: با افزایش ظرفیت بندر شهید بهشتی چابهار شاهد رونق صادرات و ترانزیت کالا در سیستان و بلوچستان خواهیم بود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی تاکید ویژه ای بر روی صادرات غیر نفتی شده است.
اشرفی اظهار داشت: صندوق مشترکی میان تجار و بازرگانان سیستان وبلوچستان با کشور عمان ایجاد و پیش نویس آن نیز آماده شده است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم گفت: سیستان وبلوچستان ظرفیت های ویژه ای در زمینه صادرات کالا به کشورهای همسایه دارد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: حمایت از تولید کنندگان داخلی علاوه بر ایجاد فضای کسب و کار و رونق اقتصادی سبب افزایش صادرات کشور نیز می شود.
وی بیان کرد: کیفیت محصولات تولیدی تاثیر بسزایی در ماندگاری تجار و بازرگانان در بازارهای جهانی دارد.
وی افزود: محصول با کیفیت می تواند بازارهای جهانی را در اختیار خودش بگیرد.
وی تصریح کرد: نحوه بسته بندی و محصولات با کیفیت نقش اساسی در ماندگاری در بازارهای جهانی دارد.
به گزارش ایرنا این مراسم باحضور آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استاندار، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و شماری از تجار و بازرگانان این استان برگزار شد.
همچنین در این مراسم 20 نفر از صادر کنندگان برتر سیستان و بلوچستان تجلیل شدند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر