کد خبر: 34834
A

اعلام آمادگی کمیسیون انرژی در همکاری با کمیته امداد در زمینه نفت و گاز

کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در نشست امروز خود با مسئولان کمیته امداد برای همکاری و مساعدت در زمینه انرژی به ویژه مسائل مربوط به نفت و گاز به منظور رسیدن به خودکفایی اعلام آمادگی کرد.

اعلام آمادگی کمیسیون انرژی در همکاری با کمیته امداد در زمینه نفت و گاز

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسدالله قره‌خانی با تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مشکلات انجمن تولیدکنندگان ترکیبی نیرو و تولیدکنندگان مقیاس کوچک برق (DG) در جلسه این کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این تولیدکنندگان در مقیاس زیر پنج مگاوات برق تولید کرده‌اند اما در خصوص تامین خوراک گاز با مشکل مواجه شده‌اند. مسئولان شرکت ملی گاز هم بر این نظر بودند که یکی دو سال است که پول گاز از طرف وزارت نیرو به آنها پرداخت نشده و مبلغ بدهی 180 میلیارد تومان است. البته مسئولان وزارت نیرو هم معتقد بودند محاسبه باید بر مبنای قیمت نیروگاه‌های بزرگ باشد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد:‌ در واقع این تولیدکنندگان باید راندمان را افزایش داده و وابستگی تکنولوژیکی هم نداشته باشند؛ در حالی که وابستگی وجود دارد و راندمان تولیدی هم پایین است. نهایتا پس از بررسی مقرر شد جلسه دیگری با حضور مدیرعامل توانیر، نماینده بخش انرژی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، مدیرعامل شرکت گاز و اعضای کمیسیون انرژی این موضوع دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در این جلسه مطرح شد اگر سیاست توسعه‌ای این نوع نیروگاه‌های کوچک نیست جلوی آن گرفته شود و صرفا به سمت نیروگاه‌هایی بروند که قانون توصیه کرده راندمان آنها بالای 55 درصد باشد.

نماینده مردم علی‌آباد کتول همچنین با اشاره به نشست مشترک امروز کمیسیون انرژی با مسئولان و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره)، گفت: اعضای کمیسیون انرژی بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تنوع فعالیت‌ها به منظور خودکفایی پایدار و مستمر مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از این نوع فعالیت‌ها رضایت داشتند.

این عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس همچنین بیان کرد: کمیسیون انرژی مجلس در این نشست اعلام آمادگی کرد هر اندازه برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌ها در زمینه تولید ثروت و از جنس انرژی به ویژه بخش‌های مرتبط با نفت، گاز و پتروشیمی باشد همکاری‌های لازم را انجام خواهد داد و در اجرای برنامه ششم و قانون بودجه هم مساعدت خواهد کرد تا در آینده تعداد افرادی که تحت پوشش کمیته امداد هستند با خودکفایی کاهش پیدا کند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر