کد خبر: 34846
A

سردار غیب پرور: ولایتمداری بزرگترین شکرانه رهروی شهداست

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ولایتمداری بزرگترین شکرانه رهروی شهیدان است، گفت: تقدیم چهار هزار روحانی شهید به ساحت انقلاب بیانگر عملکرد این قشر به رسالت شان است.

سردار غیب پرور: ولایتمداری بزرگترین شکرانه رهروی شهداست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار سرتیپ پاسدار غلامحسین غیب پرور روز سه شنبه در اجلاسیه شهدای روحانی که در قالب کنگره سرداران و 12 هزار شهید آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: بهترین کلمه ها در جلسات و یادواره های شهدا، ولایت مداری و ولایت پذیری است.
وی با بیان اینکه در دوران غیبت امام عصر (عج) وظیفه رهبری و هدایت مردم نباید مغفول بماند، افزود: چه در دوران غیبت کبری و چه در دوران غیبت صغری هدایت مردم توسط نواب انجام می شود زیرا رشد و تعالی اسلام نیازمند پرچمدار است و در این دوران روحانیت نقشی بی بدیل را ایفا می کنند.
سردار غیب پرور با بیان اینکه روحانیان علم هدایت را در دوران غیبت بر دوش گرفته اند، اضافه کرد: علمای بسیاری در این مسیر به شهادت رسیده اند.
وی با بیان اینکه حیات اسلام نیازمند پویایی است، افزود: بدون پویایی و حرکت رو به جلو، حیات اسلام تداوم نمی یابد و روحانیان پرچم دار این حرکت هستند.
سردار غیب پرور با اشاره به نقش هدایتگری روحانیان در دوران انقلاب و بعد از آن، بیان کرد: امام (ره) شاگردان بسیار دانایی چون بهشتی و مطهری را تربیت کرده بودند تا پویایی اسلام را در زمان خودشان پرچم داری کنند و دشمن نیز این موضوع را به خوبی درک کرده بودند.
وی افزود: امروز هیچ روحانی بر خطی از هجمه دشمنان به دور نیست زیرا دشمن جایگاه روحانیت را بهتر از هر کس دیگری درک کرده است.
وی با اشاره به علت هراس دشمن از روحانیت، اظهار کرد: در دوران بعد از انقلاب و در جنگ تحمیلی روحانیان حضور چشمگیری در جبهه ها داشتند و بعد از آن نیز در جبهه مدافعان حرم توانستند به خوبی بدرخشند.
وی با ابراز خرسندی از برگزاری سلسله وار یادوراه ها و اجلاس های شهدا در آذربایجان غربی گفت: 30 درصد از 87 شهید روحانی آذربایجان غربی از علمای اهل سنت هستند و این موضوع بیانگر ولایتمداری روحانیان است.
فرمانده سپاه شهدا آذربایجان غربی نیز در این اجلاس، اظهار کرد: تمامی 87 روحانی شهید آذربایجان غربی اعم از شیعه و سنی شناسایی شده است.
سردار سرتیپ دوم عابدین خرم بیان کرد: جمع آوری اسناد، آثار، زندگینامه و خاطرات این شهدا در طی مصاحبه هایی با خانواده، دوستان، هم رزمان و اطرافیان این شهدا انجام شده است.
سردار خرم افزود: کتاب زاهدان عشق نیز که درباره خاطرات شهدای روحانی آذربایجان غربی به رشته تحریر در آمده ، به زودی در دسترس عموم قرار می گیرد.
وی اضافه کرد: علما و روحانیان نقشی بی بدیل در اشاعه مفاهیم ایثار و شهادت در کشور دارند و این روحانیان جهاد در راه خدا و جهاد علمی را با هم در آمیخته اند.
سردار خرم ادامه داد: آنان درس شهادت را از مکتب اسلام ناب فرا گرفته اند و در تمامی عرصه های جنگ راهگشای شبهه ها بوده و مجاهدی مخلص و سربازی جانفدا بودند.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی اضافه کرد: روحانیان باید بیش از پیش به رهنمود های رهبر معظم انقلاب گوش فرا دهند و راه شهادت روحانیت را تداوم بخشند.
وی تلاش در راستای مبارزه با تفکرات تکفیری و تروریستی و فتنه های مذهبی را مهم عنوان کرد و گفت: در راستای چینی مجاهدت هایی شاهد شکست خوردن داعش به عنوان منفورترین گروهک تکفیری بودیم.
به گزارش ایرنا کنگره ملی 12 هزار شهید آذربایجان غربی با 21 کمیته تخصصی دارای اجلاسیه های پیشمرگان مسلمان کرد و عشایر، شهدای دانش آموز، ایثارگران، روحانیان و بانوان است؛ آئین اصلی این کنگره ملی در 12 آذر 1396 در ارومیه برگزار می شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر