کد خبر: 34852
A

سیاست تولید برق مقیاس کوچک از طریق دیزل ژنراتور‌ها ایراد دارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست توسعه‌ای تولید برق مقیاس کوچک از طریق دیزل ژنراتور‌ها به سبب وابستگی تکنولوژی و راندمان پایین تولید دارای ایراداتی است.

سیاست تولید برق مقیاس کوچک از طریق دیزل ژنراتور‌ها ایراد دارد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از خانه ملت، اسدالله قره‌خانی درباره نشست صبح امروز کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نمایندگان تولیدکنندگان برق DG در جلسه صبح امروز کمیسیون حضور پیدا کرده و مشکلات خود را جلسه ارائه کردند.
قره خانی با بیان این که در نحوه عقد قرارداد این واحدهای تولید کننده برق وجود دارد، گفت: سیاست توسعه‌ای تولید برق مقیاس کوچک از طریق دیزل ژنراتور‌ها به سبب وابستگی تکنولوژی و راندمان پایین تولید دارای ایراداتی است از طرف دیگر در این زمینه سرمایه‌گذاری شده است.
نماینده مردم علی‌آباد کتول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که شرکت ملی گاز اعلام کرده گاز مورد نیاز این شرکت‌ها تولیدکننده برق را به‌صورت صنعتی محاسبه کنند، ادامه داد: از طرفی دیگر این تولیدکنندگان برق به ‌وسیله دیزل ژنراتورها می‌گویند که با توجه به نوع محاسبه گاز مصرفی تولید برق برای آن ها صرفه اقتصادی ندارد.
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: مقرر شد جلسه‌ای دیگر با حضور مدیر عامل توانیر، شرکت ملی گاز، سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برگزار و تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر