کد خبر: 34859
A

تاکید استاندار تهران بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای رشد ورزش قهرمانی

استاندار تهران تاکید کرد: برنامه ریزی برای ورزش قهرمانی باید به صورت دائمی و با استفاده از تمامی ظرفیت های استان باشد.

تاکید استاندار تهران بر استفاده از تمام ظرفیت ها برای رشد ورزش قهرمانی
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در نشست ستاد حمایت از ورزشکاران استان تهران در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو در محل استانداری گفت: براساس سند چشم انداز 1404 باید جایگاه ایران در منطقه و جهان در حوزه ورزش ارتقا یابد و این مهم تنها با برنامه ریزی و کار دائمی و مستمر امکان پذیر خواهد بود.
وی ادامه داد: اصل بر این است که سلامت مردم از طریق ورزش تامین شود و اما نباید از ورزش قهرمانی و افتخارآفرینی برای کشور نیز غافل شد.
استاندار تهران با بیان اینکه ورزش قهرمانی نیاز به برنامه ای مستمر و دقیق دارد و از دل ورزش همگانی، نخبه ها شناسایی می شوند گفت: برای قهرمان پروری باید از سنین پایه کار آغاز شود و در این امر شورای شهر و شهرداری می توانند مددکار باشند.
مقیمی با بیان اینکه باید مجموعه های ورزشی جدید در سطح استان تهران ساخته شود، خاطرنشان کرد: سرانه ورزشی در استان تهران که 16 درصد جمعیت کشور در آن زندگی می کنند 44 سانتی مترمربع است در حالی که این آمار در کل کشور به یک مترمربع می رسد.
*ستاد 2020 برای ارتقاء سطح ورزش قهرمانی تهران است
رضا گل محمدی مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گزارشی از روند فعالیت ستاد حمایت از ورزشکاران استان تهران در بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا و المپیک 2020 توکیو ارائه داد و گفت: ستاد 2020 برای ارتقاء سطح ورزش قهرمانی تهران و با تفکر کارشناسی شکل گرفته است.
وی افزود: آسیب شناسی افت تهران در المپیک ریو 2016 مولد شکل گیری این ستاد شد و خوشحالم که این تفکر به عنوان الگویی برای سایر استان ها مورد توجه وزارت ورزش و جوانان و مورد حمایت استانداری تهران قرار گرفته است.
همچنین رئیس سازمان شهرداری تهران نیز تاکید کرد: شهرداری تهران به عنوان پشتیبان و حامی ستاد 2020 خواهد بود.
رضایی گفت: طرح ستاد حمایت از ورزشکاران تهرانی مورد حمایت همه جانبه کارشناسان قرار گرفته است.
در این جلسه معاونان و رؤسای هیئت های ورزشی تیراندازی، والیبال، کاراته، وزنه برداری، تکواندو، کشتی، بوکس، رزمی و دوچرخه سواری نیز به بیان دیدگاه های خود در خصوص ستاد2020 و روند آماده سازی ملی پوشان خود پرداختند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر