کد خبر: 34863
A

تنها 10 درصد سهم شهرداری از درآمد جرائم رانندگی سال 95 محقق شد

معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز با انتقاد از اینکه تنها 10درصد سهم شهرداری از درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی پرداخت شده، گفت: در سال 95 از مجموع سهم 42درصدی شهرداری اهواز تنها 32 میلیارد ریال پرداخت شد.

تنها 10 درصد سهم شهرداری از درآمد جرائم رانندگی سال 95 محقق شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ابراهیم نوشادی سه شنبه در چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر اهواز افزود: طبق اعلام رسمی پلیس راهنمائی ورانندگی در سال پیش حدود 700 میلیارد ریال درآمد حاصل از جرائم راهنمائی و رانندگی حاصل شده است.
وی با اشاره به اینکه طبق قانون حدود 300 میلیارد ریال آن سهم شهرداری اهواز است اما تنها 10درصد آن محقق شده یادآور شد: از سویی دیگر در ماده 108 برنامه ششم توسعه ذکر شده که هزینه های راهنمائی و رانندگی به جز حقوق و دستمزد کارکنان و حمل اسلحه توسط شهرداری ها پرداخت شود.
نوشادی گفت: اگر قرار است این قانون اجرا شود باید ماده 23 قانون جرائم مبنی بر پرداخت 42درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمائی و رانندگی به شهرداری نیز اجرایی شود.
وی همچنین درخصوص پرداخت نشدن عوارض آلایندگی توسط صنایع مستقر در کلانشهر اهواز خاطر نشان کرد: طبق تبصره ماده 38 قانون مالیات بر ارزش افزوده سازمان حفاظت محیط زیست اسفندماه هرسال باید صنایع آلاینده را شناسایی و به سازمان امور مالیاتی معرفی کند.
معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز افزود: سازمان امور مالیاتی موظف است یک درصد درآمد تولید را از این صنایع بگیرد و در اختیار شهرداری ها قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه دو شرکت نفتی کارون و مارون از پرداخت عوارض آلایندگی طفره می روند اظهار کرد: میزان تولید نفت از میادین نفتی اهواز حدود یک میلون بشکه در روز است که یک درصد درآمد حاصل از فروش آن باید به شهرداری اهواز پرداخت شود.
نوشادی با بیان اینکه سهم شهرداری اهواز از عوارض آلایندگی چاه های نفت حدود 2هزار و 400 میلیارد ریال است افزود: این درحالیست که مجموع دریافتی شهرداری اهواز در سال پیش از تمام صنایع آلاینده 290 میلیارد ریال بوده است.
وی گفت:طبق قانون ارزش افزوده، شهرداری های شهر استقرار دفتر مرکزی شرکت های آلاینده عوارض را دریافت می کنند و به همین دلیل شهرداری اهواز نفع چندانی از ارزش افزوده این صنایع ندارد.
معاون برنامه ریزی شهرداری اهواز خاطر نشان کرد: برای حل این مشکل لازم است نمایندگان استان خوزستان از وزرای نفت و اقتصاد و دارایی طرح سوال کنند.
بر اساس ماده 23 جرایم راهنمایی و رانندگی مصوب مجلس شورای اسلامی، 60 درصد از جرایمی که بابت تخلفات رانندگی از مردم اخذ می‌شود مربوط به ساماندهی امور شهری است. از کل 60 درصد، 42 درصد از مبلغ جرایم راهنمایی و رانندگی متعلق به شهرداری ها است.
6002
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر