کد خبر: 34866
A

فرماندار: 12 طرح اشتغالزایی فراگیر در بانه تصویب شد

فرماندار شهرستان بانه گفت: 12 طرح اشتغالزایی فراگیر با ظرفیت اشتغال 252 نفر در بانه به تصویب رسید.

فرماندار: 12 طرح اشتغالزایی فراگیر در بانه تصویب شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد فلاحی روز سه شنبه در چهارمین کار گروه اشتغال شهرستان بانه که در سالن جلسات فرمانداری این شهر برگزار شد افزود: این طرح ها با ظرفیت اشتغالزایی برای 252 نفر و با اعتبار 240 میلیارد ریال در به تصویب رسیده است.
وی با بیان اینکه 10 درصد تسهیلات اشتغالزایی استان با بهره پایین به شهرستان بانه اختصاص یافته است تاکید کرد: دستگاه های اجرایی شهرستان باید متناسب با تسهیلات اختصاص یافته اشتغالزایی کنند و نقش خود را در ایجاد اشتغال که مهمترین دغدغه امروز جامعه است ایفا کنند.
فلاحی خاطر نشان کرد: باید همه دستگاه های اجرایی برای جذب کارآفرینان تلاش کنند و در صورتی که سهمیه اشتغال در شهرستان محقق نشود این سهمیه به شهرستان های دیگر اختصاص می یابد.
در ادامه این جلسه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بانه گفت: یکی از مهمترین سیاست ها و دغدغه های دولت ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار است.
حمید ساعد پناه با اشاره به تغییر سیاست و نگرش دولت نسبت به ایجاد اشتغال افزود: نگرش دولت نسبت به اشتغال تغییر زیادی کرده و در دستگاه های دولتی شرایط برای ایجاد اشتغال فراهم نیست.
وی اظهار کرد: هم اکنون در چهار حوزه مهم بسترهای لازم برای ایجاد اشتغالزایی فراهم شده و تسهیلات اشتغالزایی با بهره کم در اختیار افراد قرار می گیرد.
ساعد پناه از اختصاص هفت درصد یارانه به طرحی ها اشتغالزایی خبر داد و افزود: طرح های اشتغالزایی که به مرحله اجرا رسیده، تایید شوند و لیست بیمه افراد شاغل در طرح را به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند از هفت درصد یارانه برخوردار می شوند.
وی با اشاره به اینکه سهم اعتبار اشتغال فراگیر در بانه 640 میلیارد ریال است اظهار کرد: 60 درصد اعتبار تعریف شده است و مابقی به صورت شناور جذب شهرستان می شود که هر شهرستانی که بیشترین طرح های را ارائه دهد اعتبارات بیشتری جذب می کند.
ساعد پناه افزود: طرح اشتغال فراگیر روستایی با عاملیت بانک سینا با تسهیلات هشت درصدی به متقاضیان اجرای طرح های روستایی پرداخت می شود و همه طرح هایی که در روستاها اجرا می شوند می توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.
وی ایجاد مشاغل خانگی را یکی از برنامه های طرح اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: 63 میلیارد ریال اعتبار با عاملیت بانک ملت برای ایجاد مشاغل خانگی به شهرستان ابلاغ شده که در دستگاه های اجرایی متقاضی تقسیم می شود.
شهرستان مرزی بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر