کد خبر: 34868
A

قالیباف: برخی به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند

یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام معتقد است: اکثر اوقات گروهی به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند.

قالیباف: برخی به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدباقر قالیباف در سخنانی در دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله به مناسبت هفته بسیج، گفت: وقتی گفته می‌شود بسیج، منظور یک نهاد نظامی نیست. بعضی اوقات خودمان به اشتباه بسیج را یک نهاد نظامی معرفی می‌کنیم و اکثر اوقات گروهی نیز هستند که به عمد بسیج‌هراسی می‌کنند.

وی افزود: متاسفانه در برهه‌های مختلف کسانی به دلایل گوناگون بسیج را کوچک کرده‌اند و به تعبیری قصد خالص‌سازی بسیج را داشتند که این موضوع کمکی به انقلاب نکرد.

این فعال سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: زمانی که بسیج تشکیل شد جنگی رخ نداده بود و آغاز فعالیت‌های بسیج در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و کشاورزی بود؛ چرا که در آغازین روزهای انقلاب این موضوعات بود که از اهمیت بالایی برخوردار بود اما با آغاز جنگ تحمیلی بسیج وظیفه خود دانست که به عرصه نظامی وارد شود. بچه‌های بسیجی که در روزهای اول جنگ به مقابله با رژیم بعث پرداختند از توده‌های مردم بودند و لزوما از قشر مذهبی و به اصطلاح بچه مذهبی نبودند.

قالیباف تاکید کرد: در روزهای ریاست جمهوری بنی‌صدر خیلی از رفتارها در مناطق جنگی متناسب با فرهنگ دفاع مقدس نبود. به طور مثال بنده خود دیده بودم که در برخی مناطق در هنگام اذان صبح به جای پخش اذان صدای خوانندگان زن قبل از انقلاب با صدای بلند پخش می‌شد ولی هنگامی که بسیج با روحیه انقلابی خود وارد میدان نبرد شد باعث بزرگترین تحول و در ادامه مهمترین موفقیت‌های ما در جنگ شد.

وی یادآور شد: ما در حوزه اقتصادی نیز می‌توانیم به این مرحله برسیم چرا که رسیدن به اقتدار نظامی بسیار دشوارتر از موفقیت در عرصه‌های اقتصادی است. مشکلات ما نیز از زمانی آغاز شد که کسانی آمدند و این فرهنگ را جا انداختند که افرادی که در حوزه دفاعی موفق بودند نمی‌توانند در مسائل اجتماعی، اقتصادی، مدیریت و فرهنگی موفق باشند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر