کد خبر: 34869
A

انتقال 9میلیارد متر مکعب گاز از منطقه شش عملیات انتقال گازبه داخل کشور

مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز گفت: 9میلیارد متر مکعب گاز در سال جاری از این منطقه به محل های مصرف در داخل کشورمنتقل شد.

انتقال 9میلیارد متر مکعب گاز از منطقه شش عملیات انتقال گازبه داخل کشور
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کرم گودرزی روزسه شنبه در مراسم گشایش ساختمان مرکز پایش و کنترل عملیات انتقال گاز در بندرعباس که با حضور مدیر عامل شرکت انتقال گاز ایران انجام شد، افزود: این نشانه توجه و اهتمام جدی شرکت ملی گاز برای اجرای شبکه های انتقال و گاز رسانی و جایگزینی گاز به عنوان یک سوخت پاک و ارزان و حفظ محیط زیست و سرمایه ملی است.
وی یادآور شد: حجم انتقال گاز در 6 ماهه نخست امسال نسبت به سال گذشته افزایش 26 درصدی داشته است.
وی اضافه کرد: حدود 8 میلیارد متر مکعب گاز در نیمه نخست امسال از این منطقه برای مصارف خانگی، صنعتی و نیروگاه ها انتقال داده شد.
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز ابراز داشت: 87 درصد حجم انتقال گاز سالیانه سهم مصارف صنعتی و 13درصد سهم مصارف خانگی می شود.
گودرزی به بهره برداری از نخستین ساختمان مستقل مرکز پایش و کنترل عملیات انتقال گاز در منطقه شش عملیات انتقال گاز اشاره کرد.
وی بیان داشت: هدف از اجرای این طرح پایش و کنترل ریموت پارامترهای مهم خطوط انتقال گاز، تاسیسات تقویت فشار و مصرف کنندگان صنعتی و خانگی با بکارگیری فیبر نوری و پشتیبانی ارتباط ماهواره ای است.
مدیر منطقه شش عملیات انتقال گاز خاطر نشان کرد: کنترل دقیق 24ساعته شبکه مصرف کنندگان گاز طبیعی و واکنش سریع و متناسب در مواقع بحران و اضطرار از جمله اهداف احداث این ساختمان بوده است.
گودرزی گفت: این مرکز در زمینی به مساحت یک هزار متر و 650 متر مربع زیربنا در دو طبقه و هزینه ای افزون بر بیست میلیارد ریال احداث شده است.
مصرف کننده های مهم صنعتی گاز انتقالی از منطقه شش عملیات انتقال گاز کشور شامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس، شرکت صبا فولاد، نیروگاه سمنگان سیرجان و نیروگاه شهید کاظمی گل گهر می شود.
وسعت جغرافیایی منطقه 6 عملیات انتقال گاز افزون بر 27 درصد از پهنه خاکی کشور، شامل استان های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و بخش هایی از استان یزد است.
افزون بر 2 هزار و 370 کیلومتر خطوط لوله فشار قوی در قطرهای چهار تا 56 اینچ که هزار و 300 کیلومتر آن در استان کرمان و 700 کیلومتر آن با اندازه 56 اینچ در استان هرمزگان قرار دارد توسط این منطقه مدیریت و کنترل می شود.
حدود 2 هزار و 500 متر خط لوله زیر در دریا عملیات این منطقه را از سایر مناطق عملیات انتقال گاز متمایز کرده است.
منطقه ٦ عملیات انتقال گاز با بهره گیری از سه تاسیسات تقویت فشار و پنج مرکز بهره برداری خطوط لوله، وظیفه انتقال پایدار، مطمئن و ایمن گاز را در این استان ها برعهده دارد.
3219 / 6048
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر