کد خبر: 34875
A

رئیس جمهوری ارمنستان بر توسعه روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد

«سرژ سرکیسیان» رئیس جمهوری ارمنستان در دیدار با «محمد جواد ظریف» وزیر خارجه کشورمان به روند رو به گسترش همکاری های تهران و ایروان اشاره کرد و گفت: از توسعه همه جانبه روابط دوکشور استقبال و برای این منظور تلاش می کنیم.

رئیس جمهوری ارمنستان بر توسعه روابط همه جانبه با ایران تاکید کرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سرکیسیان امروز با خوشامدگویی به ظریف و ابراز خرسندی و دیدارهای فعال مقام های عالیرتبه ایران و ارمنستان گفت: این دیدارها امکان بیشتری برای توسعه روابط دوستانه دو ملت ایران و ارمنستان بر اساس مناسبات دولتی فراهم می کند.
رئیس جمهوری ارمنستان بار دیگر زلزله مناطق غرب ایران که منجر به جان باختن شماری از هموطنان و خسارات سنگین مادی و خرابی خانه ها شد را به طرف ایرانی تسلیت گفته و ابراز امیدواری کرد پیامدهای این زمین لرزه هر چه زودتر برطرف شود.
پایگاه اینترنتی ریاست جمهوری ارمنستان به نقل از سرکیسیان در دیدار با ظریف نوشت: روابط دیپلماتیک ایران و ارمنستان در طول 25 سال از زمان برقراری بر پایه های دوستی و تفاهم متقابل و احترام بنا شده است.
رئیس جمهوری ارمنستان ابراز امیدواری کرد که روابط دو کشور بر این اساس در آینده نیز توسعه یابد.
وی یادآورشد که مقام های ایرانی و ارمنستانی همواره گفت وگوهای صریح داشته و علاقه مند به توسعه روابط دوستانه و پیشرفت و ثبات منطقه هستند.
محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، تشکر و قدردانی وی از طرف ارمنی بخاطر حضور در مراسم تحلیف مقام ریاست جمهوری کشورمان و نیز برای ابراز تسلیت زمین لرزه استان کرمانشاه اعلام کرد.
وزیر خارجه کشورمان گفت: توسعه روابط با همسایگان از اولویت های سیاست خارجی ایران بوده و ارمنستان همواره برای تهران همسایه خوبی بوده است.
وی همچنین گفت: به رغم اینکه روابط دولتی ایران و ارمنستان 25 ساله است اما روابط بین ملت های دو کشور قرن ها است که ادامه دارد.
ظریف گفت: ملت ایران احترام خاصی برای ملت ارمنستان ازجمله جامعه ارامنه ایران قائل است.
در دیدار رئیس جمهوری ارمنستان و وزیر امور خارجه کشورمان همکاری های دو کشور در عرصه های اقتصادی و بازرگانی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
دو طرف بر اهمیت توسعه روابط اقتصادی و بازرگانی و همکاری های سودمند در این عرصه و حوزه های دیگر تاکید کردند.
وزیر امور خارجه ایران گفت که روابط اقتصادی تهران و ایروان متناسب با سطح عالی روابط سیاسی دو کشور نیست.
ظریف گفت که با همتای ارمنی خود در مذاکرات امروز در این مورد گفت وگو کرده و دو طرف بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی و تلاش برای این هدف تاکید کردند.
وی همچنین یادآورشد که همایش تجاری ایران - ارمنستان که امروز در ایروان برگزار شد، همین هدف را دنبال و در آن راههای گسترش روابط دوجانبه مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش پایگاه ریاست جمهوری ارمنستان، در دیدار سرکیسیان و ظریف، همکاری های دو کشور در عرصه بین المللی نیز مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
ظریف که امروز -سه شنبه- در صدر یک هیات عالی رتبه سیاسی و اقتصادی به ارمنستان سفر کرده است با «کارن کاراپتیان» نخست وزیر این کشور دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.
وزیر امور خارجه کشورمان برای انجام دیدار کاری صبح امروز وارد ایروان شد و از طرف شاوارش کوچاریان معاون وزیر خارجه ارمنستان و سید کاظم سجادی سفیر ایران در ایروان مورد استقبال رسمی قرار گرفت.
وزیر امور خارجه ایران در این سفر یک روزه به ایروان پایتخت ارمنستان علاوه بر دیدار با «ادوارد نعلبندیان» همتای ارمنی خود در نشست مشترک اقتصادی میان ایران و ارمنستان نیز شرکت کرد.
در این نشست راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری دو کشور و زمینه‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ایران و ارمنستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر