کد خبر: 34882
A

فوت 250 نفر در جاده‌های کردستان از ابتدای سال تاکنون

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، وضعیت جاده‌های استان را بسیار نامناسب و شبیه به قتلگاه دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ نفر در استان کردستان جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند.

فوت 250 نفر در جاده‌های کردستان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، «سیدمهدی فرشادان» در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که با حضور نمایندگان کمیسیون برنامه و بودجه مجلس روز سه شنبه(7 آذر) در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بیکاری علت اکثر آسیب‌های اجتماعی هم‌چون خودکشی، طلاق و اعتیاد است.

وی افزود: اگر بازخوردهای بیکاری را بررسی کنیم می‌بینیم که بر زندگی‌های مشترک هم بسیار تأثیرگذار بوده است.

نماینده سنندج خاطرنشان کرد: بدون تردید آمارهای خودکشی، طلاق و اعتیاد حاصل از بیکاری و مسایل اقتصادی در کردستان نگران‌کننده است.

وی ادامه داد: شمار کارخانجات و همه واحدهای تولیدی ریز و درشت استان حدود 827 واحد است که بیش از ۶۰ درصد این واحدها راکد و تعطیل هستند.

فرشادان تصریح کرد: از همه واحدهای تولیدی استان 237 واحد راکد و نیمه فعال بوده و 178 واحد هم غیرفعال هستند.

وی ادامه داد: براساس گزارش مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جوانان کردستانی در یک سال دو برابر میانگین کشور افزایش یافته است و نرخ بیکاری گروه سنی 14 تا 24 سال هم حدود 12 درصد از میانگین کشوری بیشتر است.

نماینده سنندج، دیواندره و کامیاران افزود: این مسأله نشان می‌دهد وضعیت بیکاری جوانان کردستانی نسبت به سال 94 هم بدتر شده است و در نرخ بیکاری افراد 15 تا 29 ساله رتبه سوم را در کشور داریم.

وی افزود: براساس آمارهای غیررسمی بیش از 40 درصد بیکاری در استان داریم که اگر شاخص فلاکت که متشکل از نرخ بیکاری و تورم است را نیز در کردستان محاسبه کنیم آمار بسیار فجیعی خواهیم داشت.

فرشادان هم‌چنین وضعیت جاده‌های استان را بسیار نامناسب و شبیه به قتلگاه دانست و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۵۰ نفر در استان کردستان جان خود را در جاده‌ها از دست داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۳۳ سد ساخته شده یا در حال ساخت در استان وجود دارد اما متأسفانه سهم خود استان از آب آن‌ها ناچیز است و آب سدهای ما به استان‌های دیگر داده می‌شود.

نماینده سنندج با اشاره به این‌که عملکرد همه ما در آینده در بوته نقد گذاشته خواهد شد، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید برای خروج استان از وضعیت بیکاری تلاش کنند و تسهیل‌گر موانع پیشرو باشند که در رفع بیکاری موثر خواهد بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر