کد خبر: 34890
A

کارگران شهرداری خرمشهر خواستار پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند

جمعی از کارگران فضای سبز و خدمات شهری خرمشهر در تجمعی در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود مقابل شهرداری این شهرستان خواهان احقاق حق خود شدند.

کارگران شهرداری خرمشهر خواستار پرداخت مطالبات عقب افتاده خود شدند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بیش از 40 نفر از کارگران فضای سبز و خدمات شهری خرمشهر روز سه شنبه با در دست داشتن پلاکارد مقابل شهرداری این شهر خواهان رسیدگی به مطالبات خود شدند .
یکی از معترضین که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: اکثر کارگران شهرداری با توجه به تکفل خانواده و داشتن فرزندان دانش آموز و برای تامین سایر هزینه ها، نیاز مبرم به دریافت حقوق دارند ولی حدود 5 ماه است حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده اند.
یکی از کارگران خدمات شهری می گوید: ما درقبال زحمتی که کشیده ایم خواهان دریافت حقوق هستیم ،مسئولان باید مشکل ما را حل کنند.
حسین فرحانی زاده افزود: بارها به نمایندگی از جمع کارگران به دفتر نماینده خرمشهر و شورای شهر مراجعه کردیم ولی تا کنون هیچگونه پاسخی برای رفع مشکل و پرداخت معوقات کارگران داده نشده است.
یکی دیگر از کارگران می گوید: خیلی از کارگران درآمدی دیگری برای تامین مخارج زندگی خود ندارند.
احمد مطوری گفت: اکثر کارگران بدون بیمه هستند از مسئولان تقاضا داریم که مشکل ما را حل کنند.
سرپرست شهرداری خرمشهر در این باره گفت: امروز با حضور نماینده کارگران و پیمانکار مربوطه جلسه ای برای رفع مشکلات آنها تشکیل شد.
منصور علوانی با بیان اینکه قرارداد این کارگران با پیمانکار است افزود: این کارگران به پرداخت نشدن حقوق و لحاظ نشدن قانون 25 درصد وتمدید قرارداد کاری خود معترض هستند.
وی در ادامه گفت: پیمانکار مطابق قانون می تواند در اوج زمان کار و در صورت نیاز، مدت قرارداد را تا 25 درصدافزایش دهد ، اما ابلاغ این قانون به کارفرما به خاطر طی کردن روال اداری، به طول انجامید و اجرای آن عقب افتاده است .
سرپرست شهرداری خرمشهر گفت: بررسی های پرداخت معوقات کارگران شهرداری انجام شده و مطابق توافق صورت گرفته از دو روز آینده این کارگران حقوق و مطالبات عقب افتاده خود را دریافت می کنند و طبق قانون 25 درصد مدت قرارداد کارگران شهرداری نیز لحاظ و سایر مطالباتشان نیز محقق خواهد شد.

7100/ /7165/ 6002
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر