کد خبر: 34920
A

فاصله استان های کمتر توسعه یافته و برخوردار کاهش یابد

استاندار کردستان اختلاف توسعه یافتگی در استان های مختلف کشور را غیرقابل قبول خواند و گفت: باید فاصله استان های کمتر توسعه یافته و استان های برخوردار در کشور کاسته شود.

فاصله استان های کمتر توسعه یافته و برخوردار کاهش یابد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، بهمن مرادنیا شامگاه سه شنبه در ششمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه کردستان با حضور کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در سنندج افزود: اختصاص اعتبارات ویژه دولتی به استان هایی مانند کردستان، می تواند بخشی از کاستی ها و عقب ماندگی های این مناطق را جبران کند.
وی خواسته اصلی مردم و مسئولان در کردستان را کاهش فاصله میانگین درآمد سرانه کشوری با این استان ذکر کرد و گفت: بدون شک با تقسیم عادلانه سهم آب استانی، می توان زمینه توسعه جهشی در کردستان را فراهم کرد.
به گفته وی، در صورتی که آب موجود در پشت سدهای کردستان به اراضی کشاورزی این استان اختصاص داده شود، اراضی آبی استان رشد قابل توجهی خواهد داشت.
استاندار کردستان اضافه کرد: آبی کردن اراضی دیم استان به افزایش تولید گندم به میزان 900 هزار تن در سال و 12 هزار میلیارد ریال درآمد برای کشاورزان می شود.
مرادنیا با اشاره به اینکه کردستان استانی صنعتی نیست افزود: رونق کشاورزی در این استان، موجب توسعه و رونق دیگر بخش های کردستان خواهد شد.
وی با بیان اینکه موانع پیش روی سرمایه گذاری بخش خصوصی در کردستان برداشته نشده است تاکید کرد: باید کاری کرد که امکان حضور موفق و پررنگ بخش خصوصی در استان میسر شود.
استاندار کردستان به پروژه های مصوب سفر رئیس جمهوری به این استان در سال 84 و اختصاص هشت هزار و 300 میلیارد ریال اشاره و اظهار کرد: بعد از 2 سال، هنوز 50 درصد اعتبارات این پروژه ها تخصیص نیافته است.
مرادنیا یادآور شد: پروژه هایی با پیشرفت 80 درصد در استان وجود دارد که نیازمند اختصاص اعتبارات بیشتر برای اتمام کار آن هستیم.
وی به ایجاد خط آهن تهران- همدان- سنندج نیز اشاره ای کرد و گفت: اعتبارات این پروژه مهم ناکافی است و برای پیشرفت سریعتر کار باید اعتبارات بیشتری اختصاص یابد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر