کد خبر: 34923
A

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای خارج کردن افراد تحت پوشش

رئیس جمهوری با تاکید بر این که اساس برنامه ما برای مرتفع کردن فقر در کشور ، بحث رونق اقتصای و اشتغال است، گفت، در همین زمینه پنج هزار میلیارد تومان به کمیته امداد بودجه اختصاص دادیم تا بتوانند این افراد را زیر پوشش خارج کنند.

اختصاص 5 هزار میلیارد تومان به کمیته امداد برای خارج کردن افراد تحت پوشش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات دولت برای برطرف کردن فقر مطلق این مطلب را بیان کرد.
وی افزود: ما در طول برنامه دولت یازدهم به کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی کمک کردیم که بتوانند افراد را از زیر پوشش خارج کنند. پنج هزار میلیارد تومان به کمیته امداد بودجه اختصاص دادیم تا بتوانند این افراد را زیر پوشش خارج کنند، ضمن این که افراد تحت پوشش را خارج و خودکفا می کنیم، اما همواره در کشور عده ای نیازمند کمک هستند.
رییس جمهوری ادامه داد: اساس این کمک بر مبنای این است که بتوانیم از طریق درآمدهای بیشتر این معضلی که در جامعه است را جبران کنیم. این درآمدها از طریق فعالیت های اقتصادی، مالیاتی یا سایر درآمدهایی است که دولت خواهد داشت.
دکتر روحانی ادامه داد: درآمدهای دولت در حال افزایش است، یعنی امسال نسبت به سال گذشته درآمدهایمان افزایش یافته است اما مخارج هم افزایش می یابد.
وی تاکید کرد: مبنای ما این نیست که یارانه نقدی را افزایش دهیم، البته ما در این دولت یارانه را در بخش های مختلف افزایش دادیم، اما نه به صورت نقدی به آن مفهومی که ماهانه به مردم پرداخت کنیم.
وی گفت: در بخش کشاورزی در طول چهار سال دولت گذشته ما تقریبا پول خرید تضمینی گندم را به حدود دو برابر رساندیم، این کمک به کشاورزان کشور است، به مفهوم یارانه نقدی نیست، اما کمک می کنیم محصولات کشاورزی رشد پیدا کند و از این طریق به کشاورزان و باغداران کمک می شود.
وی اظهار داشت: در بحث روستاها تلاش می کنیم روستاها تحول مثبت پیدا کنند همان طور که قبلا وعده دادم یک لایحه ای به مجلس تقدیم کردیم برای این که 5/1 میلیارد دلار از صندوق توسعه استفاده کنیم و معادل آن از بانک ها استفاده کنیم و طرح اشتغال برای روستاها و شهرهای زیر 10 هزار نفر را به مجلس دادیم که مجلس آن را تصویب کرد و ما آن را در دولت برنامه تصویب کردیم و در حال اجراست.
رییس جمهوری ادامه داد: کمک به روستاییان یک نوع یارانه است اما به آن معنا که پول بدهیم، نیست، جز افرادی که نیازمند هستند یا معلول هستند یا فقری دارند که باید مستقیم به آنان کمک کنیم، که این را از طریق مستمری بگیرانی که دریافتی آنان را افزایش می دهیم ادامه می دهیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر