کد خبر: 34926
A

تعامل سازنده با دنیا اساس سیاست خارجی دولت است/ عربستان به دنبال دشمن خارجی است

رئیس جمهوری تاکید کرد، اساس سیاست خارجی دولت تعامل سازنده و عزتمندانه با دنیا است و مقام معظم رهبری هم فرمودند تعامل فراگیر با کشورهای دوست داشته باشیم.

تعامل سازنده با دنیا اساس سیاست خارجی دولت است/ عربستان به دنبال دشمن خارجی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی در نخستین گفت و گوی تلویزیونی خود با مردم با عنوان گزارش صد روزه عملکرد دولت دوازدهم افزود، سیاست خارجی ما در دولت دوازدهم متفاوت از دولت یازدهم نیست .
وی تصریح کرد، اساس سیاست این است که در منطقه مشکلاتمان را از طریق مذاکره ونه رویارویی حل کنیم و منطقه را امن و مشکلات ناامنی را در منطقه مرتفع کنیم.


** با اروپا و روسیه روابط بهتری داریم
وی افزود: روابط تجاری و بین المللی ما با اتحادیه اروپا و روسیه از گذشته بهتر است؛ با کشورهای منطقه جز یکی دو کشور روابط بهتری داریم. امروز با ترکیه، عراق، افغانستان، پاکستان و قطر روابط بهتری داریم، ممکن است یکی دو کشور مانند عربستان هستند که مشکل داشتیم که بیشتر هم خودشان این مشکلات را افزایش می دهند.
رییس جمهوری تاکید کرد: من در پرانتز بگویم؛ عربستان دنبال حل دو مشکل است و به همین دلیل ایران را به عنوان دشمن خود معرفی می کند؛ مشکل اول سرپوش گذاشتن روی شکست هایش در منطقه است.
وی ادامه داد، عربستان در قطر، عراق، سوریه و لبنان ناموفق بود و می خواهد سرپوشی روی شکست هایش بگذارد. ثانیا مسائل داخلی عربستان، اختلافات و به هم ریختگی داخلی شان، مسائل حادی است و می خواهند برای سرپوش گذاشتن و یا مسائل داخلی شان کشوری را به عنوان دشمن خود معرفی کند که ما در اینجا باید هنرمندان از این مشکلات عبور کنیم.
در حال تکمیل است
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر