کد خبر: 35489
A

سازمان ملل از عربستان و متحدانش خواست به محاصره یمن پایان دهند

معاون دبیر کل سازمان ملل با هشدار نسبت به خطر قحطی و پیامدهای آن در یمن از ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان خواست به محاصره یمن به طور کامل پایان دهد.

سازمان ملل از عربستان و متحدانش خواست به محاصره یمن پایان دهند
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به نقل از خبرگزاری رویترز، «مارک لوکوک» گفت که حدود 8 میلیون نفر در یمن در معرض گرسنگی قرار دارند.
ائتلاف عربی هفته گذشته به چند فروند کشتی حامل کمک اجازه داد تا در بنادر الحدیده و الصلیف واقع در ساحل دریای سرخ پهلو بگیرند. همچنین به هواپیماهای سازمان ملل اجازه داده شد تا در فرودگاه صنعا فرود آیند.
مسئولان امداد رسانی سازمان ملل گفتند که یمن نمی تواند صرفا به کمک های انسانی اتکا کند بلکه باید واردات کالاهای تجاری نیز به این کشور ازسرگرفته شود.
لوکوک گفت که محاصره نه به طور کامل بلکه به طور جزئی برطرف شده است. وی گفت که برای جلوگیری از وقوع فاجعه ای انسانی محاصره یمن باید به طور کامل برطرف شود.
یمن حدود 25 میلیون نفر جمعیت دارد که 20 میلیون نفرشان نیازمند کمک های انسانی هسند و حدود 7 یا 8 میلیون نفر نیز در معرض گرسنگی قرار دارند.
عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال 94 اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.
این تجاوز نظامی تاکنون نتیجه ای جز کشتار و زخمی شدن هزاران یمنی و همچنین آواره شدن میلیون هان تن و ویرانی زیرساخت های این کشور نداشته است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر