کد خبر: 35490
A

مرزهای آزادی در دانشگاه‌ها باید مشخص شود/فضای گفت‌وگوی دانشجویی باید زنده و فعال باشد

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که مرزهای آزادی در دانشگاه ها باید مشخص باشد، گفت: باید نظرات، تفکرات و ایده در فضای دانشگاه مطرح و به بحث گذاشته شود.

مرزهای آزادی در دانشگاه‌ها باید مشخص شود/فضای گفت‌وگوی دانشجویی باید زنده و فعال باشد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، داوود محمدی با اشاره به سخنان اخیر رئیس جمهور درباره برگزاری مراسم‌های روز دانشجو در دولت یازدهم و فعالیت‌های دانشجویی در این دوره اظهار کرد: مسائلی در حوزه وزارت علوم، دانشجویان و همچنین موضوعات علمی و تحقیقاتی کشور وجود دارد و آن طور که باید و شاید به این مسایل پرداخته نشده است.

وی تصریح کرد: کشوری می تواند پیشرفته باشد و مرزهای توسعه را دنبال کند که از یک فناوری و شرایط علمی پیشرفته برخوردار باشد، هیچ کشوری در دنیا نیست که مسیر توسعه را طی کرده باشد بدون این که به دانشگاه و تعلیم و تربیت پرداخته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس همچنین بیان کرد: دانشگاه‌ها مشکلات عدیده و متعددی دارند، در بسیاری از جاها اعتبارات اختصاص پیدا می کند اما نتیجه چندانی حاصل نمی‌شود، یکی از راه‌ها این است که باید در حوزه پژوهش بیش‌تر کار کنیم و پیدا کردن راه حل‌ برای مشکلات را به دانشگاه ها بسپاریم در واقع محققان دانشگاهی می‌توانند راه حل‌های صحیح را پیدا کنند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در ادامه افزود: به نظر می‌رسد در مقطع دکترا باید شرایط خوبی برای دانشجویان فراهم شود تا ضمن مطالعه و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به راحتی مسایل جامعه را دنبال کرده و راه حلی برای آن بیابند.

این نماینده اصلاح طلب مجلس درباره این سخن رئیس جمهور مبنی بر این که « در دانشگاه ها همه نظرات باید در کنار هم قرار بگیرند و همه جناح‌های سیاسی در دانشگاه‌ها احساس کنند که نظام، حکومت و دولت پشتیبان آنها هستند»، گفت: دانشجویان باید به راحتی دیدگاه‌های اعتقادی، سیاسی و اجتماعی خود را بیان کنند و این موضوعات به بحث گذاشته شود.

محمدی خاطرنشان کرد: دانشجویان باید بدانند که در ساختار و نظامی فعالیت می‌کنیم که این ساختار فضا را برای بحث و گفت‌وگو فراهم کرده و محور کار هم قانون اساسی است.

وی در پایان اظهار داشت: باید نقطه نظرات، تفکر و ایده‌ها در دانشگاه ها مطرح و به بحث گذاشته شود، مرزهای آزادی هم به درستی مشخص باشند و جامعه به سمت و سویی برود که به آزادی تعرض نشود و محور اصلی هم قانون باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر