کد خبر: 35495
A

لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله خیز استان کرمان

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: مقاوم سازی و بهینه سازی مناطق قرار گرفته در کانونهای بحران زلزله استان، باید به صورت ویژه انجام شود.

لزوم مقاوم سازی واحدهای مسکونی در مناطق زلزله خیز استان کرمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، 'محمدرضا پورابراهیمی' شامگاه جمعه در ستاد بحران استان کرمان با اشاره به وقوع زمین لرزه 6.2 ریشتری منطقه هجدک تصریح کرد: امروز روزی تلخ به دلیل وقوع زلزله و روزی شیرین بود به دلیل اینکه چنین زمین لرزه بزرگی هیچگونه تلفات جانی در بر نداشته است.
وی ضمن تقدیر از حضور سریع دستگاه های امدادرسان و ارزیاب در منطقه خواستار شد با توجه به اینکه کرمان یک استان زلزله خیز است، مانورهای متعدد زلزله برای جلوگیری از تداخل کاری بین دستگاه های اجرایی برگزار شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه مقاوم سازی و بازسازی در منطقه سبب شد که شاهد کاهش جدی تلفات در اثر وقوع زمین لرزه باشیم، تصریح کرد: مقاوم سازی و بهینه سازی مناطق قرار گرفته در کانونهای بحران زلزله استان واجب‌ است.
پورابراهیمی بر افزایش تسهیلات بلاعوض در راستای مقاوم سازی منازل از پنج و 6 میلیون تومان به ارقام بیشتر تاکید و تصریح کرد: باید تا لحظه امنیت کامل، تمام دستگاه های مربوطه در منطقه حضور داشته باشند.
** لزوم برگزاری مانورهای آموزشی در استان کرمان
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید مانورهای آموزشی در زمانهای مختلف برگزار کنیم و به مردم آموزش ‌های لازم داده شود تا در مواقع حادثه بدانند چه رفتاری انجام دهند، همچنین برای شبکه های فرسوده آب و قنوات باید تدبیری اندیشیده شود.
'محمدمهدی زاهدی ' با اشاره به مدیریت بسیار خوب ستاد مدیریت بحران افزود: عکس العمل سریع ستاد بحران استان نشان دهنده این است که استاندار کرمان مدیران بسیار قوی را در کنار خود جمع کرده است.
وی ادامه داد: مدارس استان باید در اولویت اقدامات مقاوم سازی باشند و در کمیسیون آموزش مجلس پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
زاهدی با انتقاد شدید از مخابرات استان کرمان اظهار کرد: تلفن های همراه در برخی از جاده‌ های استان دچار قطعی می‌ شوند که امروز نیز شاهد این موضوع بودیم، لذا با توجه به اینکه بیشتر زلزله های استان کرمان در مناطق شمالی استان هستند، بنابراین می طلبد که شبکه مخابرات این مناطق قوی شود.
**تعطیلی 2 روزه مدارس بخش کوهساران
مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه 52 مدرسه در شهرستان راور وجود دارد اظهار کرد: به مدارس مناطق زلزله زده خسارات جدی وارد نشده و آسیب‌ ها جزئی بوده است اما 28 مدرسه در شهرستان راور غیر مقاوم هستند، ضمن آنکه در مدارس چترود، شهداد و زرند مشکل جدی وجود ندارد.
محمد محسن بیگی از تعطیلی 2 روزه مدارس کوهساران خبر داد و گفت: سایر مدارس استان تعطیل نیستند.
**لزوم مشخص شدن نقش دستگاه‌ ها در زمان وقوع زلزله
فرمانده قرارگاه جنوبشرق ارتش نیز بیان کرد: هم اکنون هوانیروز و نیروهای مهندسی ارتش در حالت آماده باش هستند و سه هزار نیروی آماده به کار ارتش برای اعزام به منطقه در حالت آماده باش قرار دارند.
امیر علیدوستی با اشاره به آمادگی هوانیروز ارتش جنوبشرق کشور برای اعزام 30 فروند بالگرد برای اورژانس و امداد به منطقه تصریح کرد: 40 تخت بیمارستانی ارتش کرمان نیز تخلیه شده است که می توانند به عنوان پشتیبان منطقه قرار گیرد ضمن آنکه ارتش این آمادگی را دارد که بیمارستان متحرک در منطقه راه اندازی کند.
علیدوست با بیان اینکه باید ستاد بحران به گونه ای طرحی شود که دستگاه ها بتوانند و بدانند در بحران چه نقشی دارند اظهار کرد: متاسفانه در بحران همه دستگاه های اجرایی به هم می پیچند و باید طرحی مشخص شود که وظیفه همه دستگاه ها در وقوع بحران مشخص شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر