کد خبر: 35505
A

از تشییع پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم تا حضور گسترده مسئولان کشوری درقم

حضور هشت مسئول کشوری، برگزاری هفت نشست و کنگره ملی و بین المللی، مانورهای زلزله و رژه نیروهای مسلح، بیانات علما و مراجع تقلید پیرامون مسائل روز کشور و تشییع پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم از مهمترین رویدادهای قم در هفته گذشته بود.

از تشییع پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم تا حضور گسترده مسئولان کشوری درقم
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، در هفته گذشته شخصیت های برجسته ملی از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات، سردار سلامی جانشین سپاه پاسداران، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی دبیر ستاد اقامه نماز کشور، پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه و امام جمعه اهواز و داوود گودرزی رئیس بسیج دانشجویی کشور و محمد رضا مودودی معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران با حضور در شهر مقدس قم در جلسات مختلف شرکت و سخنرانی کردند.
برگزاری کنگره بین المللی قرآن وعلوم انسانی، برگزاری پنجمین همایش زکات، همایش تجلیل از نقش شامخ مقام روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی، تجلیل از صادرکننده های نمونه استان، همایش شکرانه خدمت، پانزدهمین همایش اساتید تفسیرحوزه علمیه قم، آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان قم،مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت بقیة‌الله (عج) وشکرانه پیروزی محور مقاومت برایادی استکبارکه از سوی نهادهای عالی حوزوی از دیگر رخدادهای قم در هفته گذشته می باشد.
شکست تیم فوتبال صبای قم مقابل بادران تهران، شکست تیم فوتسال هیات فوتبال قم در برابر تیم فوتسال آتلیه طهران قم، انتخاب سیاوش اکبرپور بازیکن سابق تیم فوتبال استقلال تهران به عنوان سرمربی تیم کیمیافرآیند قم در لیگ دسته دوم، انتخاب علی اصغر حسن زاده فوتبالیست قمی به عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا و اعزام ورزشکاران قمی به مسابقات مالزی از رخدادهای ورزشی استان از دیگر رویدادهای هفته گذشته قم است.
اوج ترافیک خبری هفته گذشته در روز پنجشنبه 9 آذرماه رقم خود که قم شاهد حضور شخصیت های ملی، همایش های بین المللی و خدادهای مهم خبری در این استان بود.

*چکیده مهمترین رویدادهای استان در هفته گذشته
روز شنبه چهارم آذرماه:
** مجید آوری فرد مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه، 10 هزار فقره تسهیلات ازدواج به زوج های جوان در استان قم پرداخت شده است. خوشبختانه در استان، تعداد متقاضیان در انتظار برای معرفی به شعبه و تشکیل پرونده که نشانه صف انتظار برای دریافت تسهیلات ازدواج می باشد در حداقل ممکن قرار دارد.

** خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال قم با اشاره به این که دستورالعملی در خصوص ممنوعیت عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان صادر نشده است، گفت: عکسبرداری برای کارت ملی هوشمند همچنان در 10 دفتر پیشخوان قم انجام می شود.وی افزود: در صورتی که ابلاغیه ای از سازمان ثبت احوال کشور مبنی بر ممنوعیت عکسبرداری در دفاتر پیشخوان ارائه شود، به مردم اعلام خواهد شد.

** علی اصغر دادخواه مدیرکل تامین اجتماعی قم گفت: در حال حاضر 6 هزار و 735 ، قالیباف تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که خدمات بیمه ای به آنان ارائه می شود.وی تعداد قالیبافان به همراه اعضای خانواده که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند را 15 هزار و 246 تن ذکر کرد. وی افزود: درحال حاضر 700 تن متقاضی بیمه قالیبافی هستند که پرونده این افراد به نوبت در دست بررسی و تکمیل است در صورتی که شرایط بیمه مربوطه را داشته باشند از آنها ثبت نام به عمل می آید.

**محمد وزیری رئیس هیات کشتی قم گفت: بیش از 90 مربی از 10 استان کشور روز جمعه(سوم آذرماه جاری) در کلاس های مربی گری درجه سه کشتی فرنگی و آزاد در استان قم شرکت کردند.

** آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در دیدار جمعی از علما و شخصیت های شرکت کننده در اجلاس جهانی محبان اهل بیت(ع) از کشور روسیه، گفت: برای این که اتحاد مسلمین محکم باشد باید تمام مذاهب اسلامی به مقدسات یکدیگر احترام بگذارند.وی افزود: ما اجازه نمی دهیم که شیعیان به مقدسات اهل سنت اهانت کرده و یا این که اهل سنت به مقدسات شیعه اهانت کنند؛ بنابراین هیچ مذهبی نباید به مقدسات مذهب دیگر اهانت کند.

** حجت الاسلام والمسلمین علیرضا ایمانی مقدم معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت (ع) درمراسم جشن پیروزی مقاومت در مرکز آموزش بسیجیان شهید سعیدی قم، با ناکارآمدن توصیف کردن بیشتر ترفندهای به کار گرفته شده برای نابودی داعش گفت: جریان مقاومت با بهره گیری از تفکر بسیجی نابودی داعش را رقم زد. وی اظهار داشت: وقتی پای جیش الشعبی سوریه و حشد الشعبی عراق به میان آمد، پرونده داعش برای همیشه بسته شد و این نتیجه تعبیر پر برکت حضرت امام (ره) که بسیج را کلمه طیبه دانستند و از پس هر روز برکت های آن را بیشتر خواهیم دید.

*یکشنبه پنجم آذرماه

**آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید در درس خارج خود با بیان وضعیت کنونی حوزه علمیه و تفاوت آن با سابق، گفت: حوزه علمیه قم از بهترین حوزه های علمیه در دنیاست، حوزه علمیه قم حوزه ای سازنده، بسیار مفید و موثر برای نظام اسلامی و برای شیعیان داخل و خارج از کشور است.

**سید احمد شفیعی معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست قم گفت: بر اساس محاسبات انجام شده ، میزان مصرف سوخت های فسیلی و سرانه تولید گازهای گلخانه ای در استان حدود هشت هزار کیلوگرم در سال بوده که تقریبا دو برابر میانگین جهانی است. وی افزود: شهر قم به لحاظ ساختار شهرسازی واجد سه ساختار عمده بافت آپارتمانی و بلندمرتبه سازی، بافت قدیمی و فرسوده و بافت کارگاهی و حاشیه نشینی صنعتی است که در هرکدام از این ساختارها نیز دارای رتبه های خاصی در کشور است، از این رو ساختار شهرسازی متضاد و آشفته ای را در این شهر شاهد هستیم.

**سید مهدی صادقی استاندار قم در جلسه شورای سیاست گذاری هفته پژوهش گفت: باید به سمت پژوهش های تخصصی برویم، چراکه این پژوهش ها کاربرد بیشتری در جامعه خواهد داشت و در عرصه های مختلف می توان از دستاوردهای آن بهره برد.

** خلیل مرادی مدیرکل ثبت احوال استان قم میزان ثبت دو قلوها از ابتدای سال جاری تا پایان آبانماه در این استان را 237 مورد اعلام کرد و گفت: در این مدت، تولد 16مورد سه قلو و 2 مورد چهار قلو در استان قم ثبت شده است.وی با اشاره به این که از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه، 17هزار و 226 مورد نوزاد در قم متولد شد گفت: از این تعداد هشت هزار و 889 مورد پسر و بقیه دختر بوده است.وی ادامه داد: آمار تولد از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که 17 هزار و 630 مورد بوده است، کاهش ٢ درصدی را نشان می دهد.

**داوود گودرزی مسئول بسیج دانشجویی کشور در همایش جوانان انقلابی در تالار شیخ مفید دانشگاه قم با اشاره به جنایت های آمریکا علیه ملت ایران و ملت های دیگر جهان، گفت: آمریکا نماد ظلم به بشریت و لگدمال کردن ارزش های اسلامی، تبعیض، تهدید، تطمیع و تحقیر است.

*دوشنبه ششم آذرماه
**سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم گرامیداشت آغاز امامت حضرت بقیة‌الله (عج) وشکرانه پیروزی محور مقاومت برایادی استکبارکه از سوی نهادهای عالی حوزوی در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، گفت: داعشی ها ضربات مهلکی بر تصویر نورانی اسلام وارد کردند و دشمنان تلاش داشتند اسلام ناب را یک اسلام بی‌رحم و نفرت‌انگیز معرفی کنند.

**تیم فوتسال صبای قم در رقابت های هفته پانزدهم لیگ دسته یک باشگاه های کشور با نتیجه 3 بر 2 مقابل بادران تهران شکست خورد.

*سه شنبه هفتم آذرماه
**ناصر حمز ای معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش قم گفت: 2 هزار و 338 کلاس مدرسه ابتدایی فاقد قفسه کتابخانه و 10 مدرسه متوسطه نیز فاقد کتابخانه عمومی است. وی افزود: سه هزار و 883 کلاس در قالب 450 مدرسه ابتدایی وجود دارد که از این تعداد یک هزار و 545 کلاس دارای قفسه کتابی هستند.

** در آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان قم که به مناسبت 9 ربیع الاول سالروز به امامت رسیدن امام زمان(عج) برگزار شد، یگان هایی از ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج مستضعفین حضور داشتند و با امام زمان(عج) تجدید پیمان بستند.

**سردار سرتیپ حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دراین صبحگاه گفت: رژیم غاصب صهیونیستی دیگر توان مقابله با حزب الله لبنان را ندارد و در حدی نیست که بخواهد ایران اسلامی را تهدید کند. وی افزود: رژیم صهیونیستی می داند اگر جنگ دیگری را در منطقه کلید بزند، این بار به طور کامل از صحنه حذف خواهد شد و چیزی از آنها باقی نخواهد ماند.

**آیت الله عبدالله جوادی آملی ازمراجع تقلید وی در جلسه درس خارج فقه خود، با اشاره به اینکه هیچ ملتی با اختلاف خیر نمی‌بیند، گفت: هم شیعه ها و هم اهل سنت مأمور به وحدت و اتحاد هستند.وی افزود: حضرت علی (ع) درنهج البلاغه می فرمایند،خدا هیچ ملتی را با اختلاف، خیر نداد و این سخن مربوط به تاریخ نیست که از تاریخ گذشته با خبر باشم بلکه از عصر آدم تا الآن و از الآن «الی الابد» می باشد.

**درسالروز ولایت عهدی امام زمان(عج)، اجتماع پنج هزار دانشجوی مهدی یاور کشور در مسجد جمکران قم برگزار شد.جشن ولایتعهدی امام زمان (عج) برای دهمین سال پیاپی همزمان با نهم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت ولیعصر با حضور دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور برگزار شد.

**سی و ششمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی و چهارمین همایش انجمن علمی ارتباطات و تبلیغ حوزه علمیه قم با حضور آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید، آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آیات تسخیری و مقتدایی، حجت الاسلام و المسلمین قرائتی و جمعی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و فضلای حوزه های علمیه در دارالقرآن علامه طباطبایی(ره) قم برگزار شد.

*چهارشنبه هشتم آذرماه
**وحید نائینی سرپرست تیم فوتبال امید صبای قم در لیگ برتر باشگاه های کشور گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی و بی پولی نتوانستیم در برابر تیم مس کرمان در آن استان حاضر شویم و درصورتی که در بازی بعدی هم نتوانیم به اهواز برویم، به صورت قطعی تیم منحل خواهد شد.وی خاطرنشان کرد: برای تامین هزینه سفر تیم به کرمان، به ما گفتند اگر پول ندارید نروید و ما هم به کرمان نرفتیم و بازی 3 بر صفر به سود تیم مس کرمان اعلام شد.

**مجید اخوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر قم نیز با اشاره به این که قرارداد ایجاد شهربازی جدیدی در قم منعقد شده است گفت: این شهربازی با اعتباری بالغ ‌بر 68 میلیارد ریال واقع در بوستان الغدیر احداث می شود. احداث شهربازی جدید از مهمترین نیازهای شهر قم است، از این رو شهرداری قم با همکاری سرمایه ‌گذار قرارداد 20 ساله شهر بازی را منعقد کرده است.

**آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید درجلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگری به اتحاد و وحدت نیاز دارند، دشمنان فتنه ای را در عراق و سوریه به پا کردند که تقریبا خاموش شد اما مدت ها طول می کشد تا ویرانی های آن آباد شود. وی با اشاره به لزوم اتصال مسلمانان به یکدیگر، افزود: یکی از حلقه های اتصال مسلمانان به هم، اعتقاد به حضرت مهدی(عج) است؛ چراکه همه مسلمانان از مذاهب مختلف به ظهور حضرت مهدی(عج) که زمین را پر از عدل و داد می کند، اعتقاد دارند.

**محسن وزارتی مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه قم گفت: طرح آزمایشی توزیع الکترونیکی فرآورده نفت سفید در قم از طریق زیرساخت بانکی از ابتدای دی ماه امسال اجرایی می شود.وی افزود: برای این خانوارها که در حدود 95 روستا و بیشتر در دهستان قمرود و بخش خلجستان سکونت دارند، از طریق 21 نقطه فروش، نفت سفید توزیع می شود.وی در ادامه گفت: از ابتدای سال جای تا پایان آبانماه، بیش از 16 میلیون لیتر بنزین سوپر، 39 میلیون لیتر بنزین معمولی، بیش از سه میلیون لیتر نفت کوره و 311 میلیون لیتر گازوییل(نفت و گاز) در استان قم توزیع شده است.

**نوزدهمین مانور سراسری زلزله و ایمنی، همزمان با سراسر کشور، با حضور دستگاه های امدادی، خدماتی و انتظامی در مدارس استان قم برگزار شد.در این مانور دانش آموزان با روش صحیح پناهگیری، تخلیه اضطراری، اطفاء حریق، انتقال مصدومان و قرار گرفتن در نقاط امن به طور عملی آشنا شدند.

** آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، گفت: کشورهای اسلامی باید با شدت بیشتری از شیخ عیسی قاسم حمایت و برای رفع حصر خانگی و آزادی ایشان که در بیماری به سر می برد، تلاش کنند.وی افزود: شیخ عیسی قاسم در کشور اسلامی بحرین، کار یک مرجع تقلید را انجام می داد، اما اکنون مدتی است در شرایط دشوار بیماری در حصرخانگی به سر می برد.

**پیکرهای مطهر پنج شهید مدافع حرم حضرت زینب(س)، عصر چهارشنبه هفته گذشته با حضور مردم شهید پرور قم تشییع و در آرامستان بهشت معصومه این شهر به خاک سپرده شد.

** رضا بمانی رئیس کمیته فوتسال هیات فوتبال استان قم با تبریک به علی اصغر حسن زاده کاپیتان قمی تیم ملی به خاطر کسب عنوان بهترین بازیکن فوتسال آسیا در سال جاری، گفت: این انتخاب افتخار بزرگی برای ورزشکاران، مردم قم و فوتسال این استان به شمار می آید.علی اصغر حسن زاده هفته گذشته به صورت رسمی به عنوان بهترین بازیکن فوتسال سال 2017 آسیا معرفی شد.

*پنجشنبه 9 آذرماه
**کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی با حضور جمعی از طلاب، اساتید و قرآن پژوهانی از ملت های مختلف جهان روز پنجشنبه به همت جامعه المصطفی العالمیه در سالن قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد. بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره قرآن و علوم انسانی که در تاریخ یک خرداد 96 برگزار شده بود، صبح امروز در محل این همایش در قم منتشر شد.

**45 اثر فاخر تولیدی کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) رونمایی شد.

**پنجمین همایش سراسری زکات با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی و سخنرانی آیات سعیدی تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) و اعرافی مدیر حوزه های علمیه در مجتمع حضرت معصومه(س) برگزار شد.

**پرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) دراین همایش گفت: از ابتدای سال تا پایان آبان ماه، مردم 2 هزار و 500 میلیارد ریال زکات پرداخت کرده اند که نسبت به گذشته افزایش یافته است، طبق تصمیم گیری شورای زکات کشور 60 درصد وجوه مورد نظر صرف مستمندان و محرومان جامعه و 40 درصد در بقیه موارد مصرفی زکات، هزینه می شود.

**تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) نیز دراین همایش گفت: از دستورات مهم دین اسلام اقامه نماز و پرداخت زکات است از این رو نباید به پرداخت زکات که یکی از فرایض مهم است در جامعه بی تفاوت بود.

** آیین تجلیل از صادرکنندگان برتر قم در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار و از 13صادر کننده برتر استان قم تجلیل به عمل آمد.

**رئیس مجلس شورای اسلامی دراین آیین گفت: برای مدیریت بهتر فعالیت های اقتصادی و حمایت از تولیدکنندگان و صادرکنندگان، سند امنیت اقتصادی کشور تدوین می شود.علی لاریجانی افزود: یکی از مهمترین موضوع هایی که در جلسه سران قوا مطرح شد، تدوین سند امنیت اقتصادی کشور بود تا همه فعالیت های اقتصادی بر اساس آن انجام شود.

**استاندار قم نیز دراین آیین گفت: در استان قم از مدیرانی استفاده می شود که منافع ملی را بر منافع حزبی و جناحی ترجیح می دهند و مدیرانی که به این موضوع توجه ندارند، تغییر خواهند کرد.سید مهدی صادقی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، آنچه می تواند به بهبود وضعیت کمک کند، انتخاب مدیرانی است که به دنبال نگاه ملی و حمایتی از فعالان اقتصادی هستند.

**معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، گفت: ایران نوزدهمین بازار بزرگ تجاری دنیا را در اختیار دارد که این مساله بیان کننده فرصت های بسیاری برای انجام فعالیت های اقتصادی در داخل کشور است.محمد رضا مودودی نیز در این آیین افزود: این حجم از بازار هم برای کشور فرصت است و هم تهدید؛ فرصت است از آنجا که نشان می دهد بازار خوبی برای تولید محصول در اختیار صنعتگران داخلی قرار دارد و تهدید است از آن جهت که اگر ما نتوانیم نیازهای داخلی را تولید کنیم به یک بازار وارداتی تبدیل می شویم.

**رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قم، نیز دراین آیین گفت: حرکت برجام و دیپلماسی قوی دولت باعث شد، درهای بسته به روی فعالان اقتصادی باز شود و بانک های جهانی با ایران ارتباط برقرار کنند. برای نمونه، بانکی در اترش یک میلیارد دلار اعتبار برای ایران درنظر گرفته که نشان دهنده بهبود فضای کسب و کار در کشور است.

**رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برخلاف تعریض ها توسط برخی رسانه ها و افراد، هلال احمر امروز مورد اعتماد مردم و از سرمایه های اجتماعی نظام است و در زلزله غرب کشور بیش از 400میلیارد ریال کمک مردمی دریافت کرده است. علی لاریجانی در همایش 'شکرانه خدمت امداد رسانی، اربعین حسینی و زلزله کرمانشاه' درقم افزود: مردمی بودن جمعیت هلال احمر باعث شده که درشرایط سخت با کمک نیروهای داوطلب ، خدمات بزرگی را به کشور ارائه دهد. وی ادامه داد: اینکه برخی تعریض هایی زده اند که اعتماد مردمی از نهادهایی مانند هلال احمر کم شده، این صحیح نبود و کمک های مردمی به هلال احمر با سایر کمک ها قابل مقایسه نبود و هر چند تلاش های دیگران را نباید نفی کرد.

**دکتر محمد گلفشان رئیس جمعیت هلال احمر قم نیز دراین مراسم سخنانی گفت: برای مراسم اربعین امسال جمعیت هلال احمر استان بیش از هشت تن دارو با اعتبار پنج میلیارد ریال در نظر گرفته و 120 نفر از تیم های پزشکی، پرستاری و تکنیسین فوریت های پزشکی نیز اعزام شدند. همچنین 78 هزار تن از زائران توسط هلال احمر قم ویزیت شده و نیازهای تزریق، پانسمال تاول های پا و سایر بیماری های آنان برطرف شد. وی گفت: در مجموع 38 تن از افراد به صورت زنده و متاسفانه 58 نفر نیز فوت شده توسط این تیم از زیر آوار خارج شده و 52نفر از مصدومان منطقه نیز توسط این استان ها با محوریت قم به مراکز درمانی منتقل شدند.

**وزیر اطلاعات گفت: وزارت اطلاعات در راستای کار حرفه ای خود ضمن بی طرفی، از همه جریان های سیاسی درون نظام حمایت و صیانت می کند.حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی در همایش تجلیل از نقش شامخ مقام روحانیت و یاران حضرت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی قم، افزود: اقدامات وزارت اطلاعات در جمع آوری و انتشار اسناد مربوط به مبارزات پیش از انقلاب شخصیت ها، گروه ها و جریان های سیاسی کشور با هدف برجسته کردن اثرگذاری برخی جریان ها نیست بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد عملکرد صادقانه، فراگیر و البته حرفه ای است. وزیر اطلاعات از انتشار اسناد مبارزاتی بیش از 50 تن از علما به روایت اسناد ساواک خبر داد و گفت: به همت سربازان گمنام امام زمان(عج) این اسناد بی طرفانه، صادقانه، فراگیر، شفاف و بدور از گزینش تهیه، تنظیم و به صورت دقیق جمع آوری و به رشته تحریر در آمده است.

** کتاب فعالیت ها و مبارزات انقلابی آیت الله نوری همدانی به روایت اسناد ساواک در همایشی با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مرکز همایش های غدیر قم رونمایی شد.این کتاب و اسناد موجود در آن که مجموعه ای از اسناد محرمانه ساواک پیرامون فعالیت های آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در پیش از پیروزی انقلاب اسلامی می باشد به همت وزارت اطلاعات و مرکز بررسی اسناد تاریخی کشور جمع آوری و به چاپ رسیده است.
7401/ 6133/ گزارش از بهمن اطمینان ** انتشار- جعفرمسلمی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر