کد خبر: 35511
A

فعال شدن کمیته های نظارت بر مصرف منطقی دارو در بیمارستان ها

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با جدیت پیگیر مساله مصرف منطقی دارو در جامعه هستیم و تلاش می‌کنیم کمیته‌های نظارت بر مصرف دارو در بیمارستان‌ها نیز فعال شوند.

فعال شدن کمیته های نظارت بر مصرف منطقی دارو در بیمارستان ها
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، از سازمان غذا و دارو، دکتر غلامرضا اصغری روز شنبه افزود: تلاش می‌کنیم کمیته‌های نظارت در بیمارستان‌ها فعال شوند تا داروهایی که تجویز می‌شود به میزان مورد نیاز در اختیار بیماران قرار گیرد و از آنها استفاده مازاد و غیرمنطقی نشود.
وی ادامه داد: متاسفانه بحث مصرف منطقی دارو از موضوعاتی است که کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است.
اصغری تاکید کرد: باید افکار عمومی را متوجه این مطلب کرد که مصرف زیاد یا نابجا و غیرمنطقی دارو مانند مصرف سموم است.

**اعمال سقف واردات برای داروهای مشابه تولید داخل
رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: داروهای تولید داخل به شرطی مجوز تولید و ورود به بازار را دریافت می‌کنند که کیفیت‌ و استانداردهای مورد نظر سازمان غذا و دارو را داشته باشند.
اصفری با اشاره به سیاست‌های اخذ شده درباره داروهای وارداتی که مشابه داخلی دارند، گفت: برای حمایت از تولیدکنندگان داروی داخلی، برای داروهای وارداتی که مشابه داخلی آنها در کشور وجود دارد، سقف قرار داده‌ایم و بیش از 10 درصد از حجم بازار دارو را به آنها نمی‌دهیم.
وی خاطرنشان کرد: بر این اساس 90 درصد این بازار در اختیار تولیدکننده داخلی است و با این روش صنایع دارویی کشور تقویت می‌شود.
وی یادآور شد: البته این کار تنها به شرطی برای داروهای تولید داخل انجام می‌شود که کیفیت لازم را داشته باشند و بر این اساس اگر دارویی استانداردهای مورد نظر سازمان غذا و دارو را نداشته باشد، مجوز ورود به بازار نخواهد گرفت. بنابراین مردم مطمئن باشند که داروی بی‌کیفیت وارد بازار نخواهد شد.

**میزان مطالبات دارویی به 2400 میلیارد تومان رسید
رئیس سازمان غذا و دارو درباره تاخیر در پرداخت مطالبات دارویی و تجهیزات پزشکی نیز گفت: در حال حاضر حدود 10 تا 20 درصد از مطالبات دارویی و تجهیزات پزشکی پرداخت شده است به طوری که از سه هزار میلیارد مطالبه‌ای که در حوزه دارو وجود داشته است، مقداری از سوی تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان پرداخت شده و میزان مطالبات دارویی به 2400 میلیارد تومان رسیده است.
اصغری افزود: بنابراین در حال حاضر شرایط‌ بدهی ها کمی بهتر شده است و امیدواریم با پرداخت‌هایی که در آینده نزدیک صورت می‌گیرد، اوضاع بهتر شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر