کد خبر: 35513
A

دستگاه قضایی تمایلی به توقیف هیچ روزنامه و نشریه‌ای ندارد

رییس کل دادگستری استان گیلان از همه اعضای هیات منصفه مطبوعات خواست تا با تدبیر به موضوع‌های مختلف ورود کنند و گفت: دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه‌ای ندارد و هر اندازه که در این زمینه با تدبیر عمل کنیم به آرامش جامعه کمک کرده و مردم را به آینده امیدوارتر کرده‌ایم.

دستگاه قضایی تمایلی به توقیف هیچ روزنامه و نشریه‌ای ندارد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، احمد سیاوش‌پور در نشست اعضای هیات منصفه مطبوعات استان، مطبوعات و رسانه‌ها را از ارکان بسیار مهم جامعه برشمرد و از آنان به عنوان متولیان فرهنگی یاد کرد که در پیشبرد و توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

وی، نقد مسائل را در راستای آزادی بیان و از محسنات نظام اسلامی دانست و گفت: نظرهای مردم با انتقال از مجرای رسانه‌هاست که به گوش مسئولان رسیده و اثرگذارتر خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان گیلان، انعکاس ایرادات و نقد اوضاع در رسانه‌ها را امری مبارک خواند و افزود: انباشت معضلات و عدم بیان مشکلات از زبان مردم سبب ایجاد نارضایتی و بروز بحران ها خواهد شد.

وی با بیان اینکه آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها سبب ارتقای فهم و آگاهی عمومی در جامعه می‌شود، بیان کرد: خدا را شاکریم که امروز فضای باز رسانه‌ای در جامعه ما حکم‌فرماست.

سیاوش‌پور اخلاق، عرف، عقاید و حقوق افراد و حریم شخصی آنان را از مواردی برشمرد که باید توسط مطبوعات و رسانه‌ها به دقت رعایت شود.

وی با اشاره به اینکه استان گیلان در عرصه رسانه در جایگاه مناسبی در کشور قرار دارد، تصریح کرد: رسانه‌ها باید به کیفیت مطالب و غنای محتوا توجه بیشتری نشان دهند.

رییس کل دادگستری استان گیلان همچنین با اشاره به فراوانی جرائم در استان گیلان، نقش رسانه‌ها را در پیشگیری و کاهش این جرائم یادآور شد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با آموزش‌های همگانی گام‌های بزرگی در این راستا بردارند.

سیاوش‌پور ادامه داد: هیات منصفه، نماینده افکار عمومی از اقشار مختلف جامعه است و جامعه از رسانه انتظار دارد تا در برابر افکار عمومی پاسخگو باشد و این فلسفه تشکیل هیات منصفه مطبوعات است.

این مقام ارشد قضایی در پایان از همه اعضای هیات منصفه مطبوعات خواست تا با تدبیر به موضوع‌های مختلف ورود کنند و گفت: دستگاه قضایی استان تمایلی به توقیف و بستن هیچ روزنامه و نشریه‌ای ندارد و هر اندازه که در این زمینه با تدبیر عمل کنیم به آرامش جامعه کمک کرده و مردم را به آینده امیدوارتر کرده‌ایم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر