کد خبر: 35539
A

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است و باید مورد توجه عموم قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی: حفظ محیط زیست یک وظیفه عمومی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز شنبه در دیدار سرهنگ جمشید محبت خوانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور و هیات همراه افزود: اصول نظام عالم برگرفته از حکمتی است که خداوند هر چیزی را به اندازه و در جای خودش خلق کرده است و تمام اینها در اصل حیات با هم شریک هستند.
وی گفت: برای مثال کره زمین در منظومه شمسی در مداری قرار گرفته که هر گونه تغییر دما مشکل هایی را به وجود می آورد و ایجاد افراطی گازهای گلخانه ای به وسیله انسان از جمله آن است.
امام جمعه بیرجند بیان کرد: امروز بشر هوا، فضا، صحرا و دریا را آلوده کرده و به لایه ازون که به عنوان یک سپر در برابر تشعشعات خلق شده با حرص و سوء سرمایه داری ضربه زده، از طرفی آزمایش های اتمی، شیمیایی و میکروبی هم در همه جا تاثیر گذاشته که موجب انقراض گونه های زیادی از گیاهان و جانوران شده است.
وی با بیان اینکه دستکاری انسان تعادل طبیعت را به هم می زند تصریح کرد: در بخش کشاورزی هم برای صرفه جویی به فکر لوله کشی آب تا سرزمین های کشاورزی بوده اند اما جلوی آب موردنیاز سایر جانوران را گرفته اند که باید به زودی تدبیری شود تا جانورانی که قبلا از این آب استفاده می کردند از بین نروند.

** لزوم آموزش و فرهنگ سازی در حوزه محیط زیست
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان خراسان جنوبی هم در این نشست با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی محیط زیستی در استان الزامی است گفت: این استان دارای گونه های زیستی خاصی است که حفظ و حراست آن را با جدیت در دستور کار قرار دادیم.
پرویز آرامنش افزود: با توجه به وسعت و پراکندکی خراسان جنوبی و از طرفی کمبود نیروی انسانی محیط بان، آموزش باید در این استان فراگیر شود و حفظ محیط زیست به عنوان یک فرهنگ در جامعه گسترش یابد.
وی اظهار کرد: حفاظت و محیط زیست این استان در کنار همه قابلیت ها، دارای کمبود هایی از نظر تجهیزات و نیروی انسانی است که امیدواریم با نگاه ویژه مسئولان کشوری بتوانیم گامی موثر در این زمینه برداریم.
خراسان جنوبی دارای چهار منطقه حفاظت شده درمیان سربیشه، مظفری، آرک و گرنگ، شاسکوه و سه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار نهبندان، رباط شور و نایبندان طبس، و هفت منطقه شکار ممنوع درح، جیک و زیدر، باقران، کمر سرخ، لشکرگاه عشق آباد و علی حیدر است.
مساحت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست 2 میلیون و 317 هزار و 548 هکتار است که گونه های مختلف و متنوع جانوری در این گستره از استان زیست می کنند.
خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت پس از سیستان و بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan
کانال تلگرام: irnabirjand@
**خبرنگار- محمدرسول ابراهیمی اسفدن*انتشار- رسول محمدحسنی
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر