کد خبر: 35567
A

دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش کشور: تحقیقات علمی باید مساله محور باشد

اهواز – ایرنا - دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش کشور گفت: تحقیقات علمی باید سوال محور و مساله محور باشد و محققان به دنبال حل مساله باشند.

دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش کشور: تحقیقات علمی باید مساله محور باشد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، فریبا گودرزی شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه همکاری بین جهاد دانشگاهی و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان در محل دائمی نمایشگاه بین المللی خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمام دستگاه ها، استانداری ها، مراکز علمی، پژوهشی و وزارتخانه به دنبال کاربردی کردن تحقیقات هستیم.
وی افزود: راهکار اصلی برای کاربردی کردن تحقیقات این است که اگر طرحی زمان بر است به اجزای کوچکتر تقسیم شده و در جهت حل مشکلات به صورت کاربردی تهیه شود.
گودرزی ادامه داد: یک طرح کاربردی برای یک هدف و مساله مشخص به وجود آمده و باید یکی از معضلات جامعه را حل کند.
دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش کشور گفت: پایان نامه های ارشد و دکترا باید به سمت سازمان ها و وزارتخانه ها هدایت شوند و طرح های کاربردی، راهبردی و تحلیلی وزارتخانه ها و سازمان ها را به عنوان پایان نامه در نظر بگیرند.
وی در خصوص بودجه پژوهش اظهارکرد: سهم بودجه پژوهش خیلی کم است و تغییر آن در اختیار ما نیست و در سطح کشور ردیف بودجه خاص می خواهد.
گودرزی ادامه داد: در تلاش هستیم سازمان ها در تمام استان ها جزیره ای عمل نکنند بلکه در تعامل با هم باشند.
دبیر جشنواره ملی هفته پژوهش کشورافزود: هم اکنون تعامل خوبی بین دستگاه های اجرایی، استانداری ها و دانشگاه ها ایجاد شده است.
وی اظهار کرد: همه روزها باید روز پژوهش باشد و هیچ برنامه ریزی و فعالیتی بدون پژوهش نباید انجام شود.
به گزارش ایرنا تفاهم نامه همکاری های علمی، تحقیقاتی و آموزشی مشترک میان جهاد دانشگاهی خوزستان و دفتر تحقیقات کاربردی فرماندهی انتظامی خوزستان منعقد شد.
هدف از انعقاد این تفاهم نامه همکاری های مشترک در زمینه علمی و تحقیقاتی بین جهاد دانشگاهی و پلیس خوزستان با در نظر گرفتن کلیه امکانات دو طرف اعم از علمی، فنی، نیروی انسانی، اطلاعات، تجربه و تخصص است.
این تفاهم نامه با موضوعات همکاری مشترک در برگزاری میزگردهای و سخنرانی علمی و همایش های پژوهشی، همکاری در زمینه اطلاع رسانی درباره موضوعات علمی، پژوهشی دو طرف، همکاری در زمینه انتشار خبرنامه های علمی تحقیقاتی مشترک، تبادل اساتید و کارشناسان برای فراگیری علوم مشترک و همکاری در زمینه طراحی و اجرای طرح های پژوهشی کاربردی مشترک بسته شد.
همچنین فراهم کردن زمینه استفاده از کتابخانه برای محققان دو طرف، انجام تالیفات مورد نظر، ترجمه متون مورد نظر، همکاری در زمینه انتخاب موضوعات پایان نامه های تحصیلی مرتبط با قتل ، نظم و امنیت و ماموریت‌ها و وظایف ناجا و برگزاری دوره های آموزشی مشترک از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
3004/ 6037
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر