کد خبر: 35576
A

سردار جلالی:باید در حوزه پدافند غیرعامل به باورهایی فرهنگی و هنری برسیم

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: از آن جایی که هر کاری تا تبدیل به باور نشود اثر ندارد در حوزه پدافند غیرعامل هم باید به باورهایی از جنس فرهنگ و هنر برسیم.

سردار جلالی:باید در حوزه پدافند غیرعامل به باورهایی فرهنگی و هنری برسیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در افتتاح مرکز فرهنگی هنری «فاطر» وابسته به این سازمان، با اشاره به دلایل تاسیس این موسسه، گفت: در سازمان پدافند غیرعامل کشور نیاز به یک ساماندهی با رویکرد اقتصادی سازی اقدامات فرهنگی و حذف هزینه های اضافی و سازماندهی نیروهای بسیج  و داوطلب ارزشی در حوزه های فرهنگی و مرتبط با پدافند غیرعامل وجود دارد، به همین دلایل مرکز فرهنگی هنری فاطر تاسیس شد.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور ادامه داد: حوزه های مختلف هنری ظرفیت نهادینه سازی و بیان مفاهیم و اهداف پدافند غیر عامل را دارند.

وی ادامه داد: از آن جایی که هر کاری تا تبدیل به باور نشود اثر ندارد در حوزه پدافند غیرعامل هم باید به باورهایی از جنس فرهنگ و هنر برسیم. در واقع این حوزه بخشی از مفاهیم استراتژیک دفاعی یک کشور است که انتظاراتی از سازمانها و مسئولین کشور دارد. هر کار هنری یک قالب شامل اهداف، محتوا و پیام  دارد. پیام ما در سازمان پدافند غیرعامل مقاومت در برابر تهدیدات و تاب آوری های زیرساخت ها برای حفظ جان مردم است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به اهمیت پرداختن به مسائل این حوزه توضیح داد: پدافند غیرعامل زمانی میتواند خوب کار کند که با استفاده از قابلیت های فرهنگی به دل مردم و مخاطبین مخصوصا جوانان بنشیند و تبدیل به نگاهی جاودانه و پایدار شود و در نهایت یک عمق دفاعی برای کشور ایجاد کند.

جلالی در پایان تاکید کرد: مرکز فرهنگی هنری فاطر به همین دلیل راه اندازی شده که با توجه به ظرفیت های داوطلبانه و بسیجی بتواند تولیداتی با محور پدافند غیرعامل داشته باشد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر