کد خبر: 35577
A

برنامه های یک شبکه اینترنتی برای کمک به ورزش

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی ایو اسپرت با تشریح برنامه های خود برای کمک به توسعه ورزش، نگاه نوآورانه به همراه دسترسی رایگان مخاطبان در زمان و مکان مشخص در قالب پخش زنده رقابت های بین المللی ورزشی را از اهداف این شبکه عنوان کرد.

برنامه های یک شبکه اینترنتی برای کمک به ورزش
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حسین طهرانی روز شنبه در نشست خبری 'شبکه اینترنتی ورزش ایران' به میزبانی دانشگاه شهید بهشتی افزود: آیو اسپورت از هفتم بهمن ماه سال 94به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرد و اواخر سال 95 نیز بخش ورزشی این شبکه با هدف پخش مستقیم رویدادهای ورزشی روز دنیا برای علاقمندان، شروع به فعالیت کرد.
طهرانی با بیان اینکه تلاش این شبکه از بین بردن محدودیت ها برای کاربر سنتی،است، افزود: کم کردن ترافیک اینترنتی برای کاربران دغدغه این شبکه است که در همین راستا استفاده کنندگان از همراه اول، آسیاتک، پارس آنلاین، فنا آوا و پیشگامان به صورت رایگان دسترسی و امکان استفاده از این شبکه را دارند.
وی ادامه داد: قرار است با همکاری یک شرکت کره ای تلویزیون های هوشمند نیز از شبکه اینترنتی آیو بهره مند شوند و کاربرانی که تلویزیون هوشمند ندارند می توانند بوسیله آیوباکس تنظیمات لازم را دریافت کنند.
طهرانی با تاکید بر اینکه نوع گزارش های ارائه شده توسط این شبکه با خلاقیت و نوآوری همراه است اظهار داشت: مخاطب تلویزیون در دنیا خواهان مدل جدیدی از نمایش محتوای اینترنتی است تا محدودیت زمانی و مکانی در آن وجود نداشته باشد و در ایران نیز این شبکه در کنار رقابت حرفه ای، مکمل صدا و سیما است. البته این مجوز از صدا و سیما اخذ شده تا آنچه که در تلویزیون رسمی به نمایش گذاشته نمی شود، در شبکه ما در چارچوب قوانین ارائه شود.
مدیرعامل شبکه آیو اسپرت درباره دولتی یا خصوصی بودن این شبکه،گفت: بدون وابستگی به نهاد دولتی کاملا خصوصی هستیم و سعی می کنیم در چارچوب قوانین، محتوای ارائه شده، از حذفیات خیلی کمی برخوردار باشد و همانطور که پیش از این در برنامه های فرهنگی حامی بودیم در ورزش نیز این رویکرد را ادامه دهیم.
طهرانی در پاسخ به این سوال که شبکه آیو چقدر کمک کننده به حل مشکل حق پخش تلویزیونی فوتبال خواهد بود، اظهار داشت: به طور قطع این شبکه می تواند برای حل مشکل مسئولان ورزش کشور با صدا و سیما برای حق پخش تلویزیونی کمک کند.
وی درپاسخ به این سوال که آیا افتتاح رسمی شبکه آیو منجر به تعطیلی یکی از سایت های فعال در این حوزه شده است یا خیر؟ گفت: اگر شبکه آیو قدرت تعطیلی یک رسانه را داشت قطعا مشکل خودش را حل می کرد.
مدیرشبکه آیو اسپرت درپاسخ به این سوال که این شبکه از چه ویژگی در رقابت با اپلیکیشن آنتن برخودار است؟ بیان داشت: محتوای ارائه شده در اپلیکیشن آنتن از سوت آغاز تا پایان یک مسابقه است که از کاربر خود نیز ترافیک اینترنت را کسر می کند. درحالی که آیو اسپرت یک شبکه است که به صورت رایگان، گزارش های خلاقانه و مدرن نیز را در بازه زمانی که مخاطب می خواهد در اختیار او قرار می دهد.
وی افزود: این شبکه برای جام جهانی 2018 روسیه نیز برنامه ویژه ای تدارک دیده است که به زودی معرفی خواهد شد.
در این نشست «مهدی سعیدی» مدیر تامین و تولید محتوای این شبکه نیزگفت: رویکرد شبکه آیو اسپرت پخش زنده رقابت ها و مسابقات خارجی با گزارش مجریان در قالب طنز برای همه رشته های ورزشی و با هدف سرگرمی است.
وی گفت: مردم علاقه مند هستند بسته های فیلم و سریال، ورزش و انیمیشن را دریافت کنند و در تلاشیم این بسته ها به صورتی تولیدی و یا تامین از منابع دیگر در اختیار آنها قرار بگیرد.
حامد جواد زاده مدیر آیو اسپرت نیز در گزارشی از عملکرد 6 ماه این شبکه گفت: در این مدت 204 برنامه ورزشی فوتبال، 41 بسکتبال، 36 تنیس، 21 والیبال، 14 سوارکاری، 13 بوکس و 14 گزارش در سایر رشته ها تهیه و منتشر شده است.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر