کد خبر: 35582
A

دولت ارائه لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداری به مجلس را سرعت دهد

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ارائه لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداری ها به مجلس شورای اسلامی را سرعت بخشد و قول خود را اجرایی کند.

دولت ارائه لایحه مدیریت شهری و درآمدهای پایدار شهرداری به مجلس را سرعت دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سید مهدی مقدسی عصر شنبه در نشست صحن علنی شواری اسلامی کلانشهر اراک افزود: باید تلاش شود تا منابع بیشتری در اختیار شهرداری ها قرار گیرد.
وی بیان کرد: لایحه مدیریت واحد شهری از سال های گذشته در دولت مطرح بوده اما هنوز اختیارات کامل و لازمی به شوراهای اسلامی واگذار نشده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: لایحه استخدام کارکنان شهرداری ها فراز و نشیبی را طی کرده و هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است.
مقدسی اظهار کرد: شهرداری نوک پیکان خدمات رسانی در شهرها است و باید بیش از گذشته مورد حمایت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: قانون مالیات ارزش افزوده در حال تغییر است و بر اساس این قانون باید سهم بیشتری برای شهرداری ها لحاظ شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در شهرها بلند مرتبه سازی زیادی صورت گرفته که این امر ارایه خدمات در این حوزه را سخت کرده است.
مقدسی گفت: افزایش سطح سرانه فضای سبز و نگهداری آن دغدغه مردم در کلانشهر ها است که باید در این راستا نیز به شهرداری ها کمک شود.
وی اظهار کرد: یکی از منابع درآمدی شهرداری ها بحث ساخت و ساز است که این مهم در سال های اخیر با رکود همراه بوده و موجب آسیب پذیری به شهرداری ها شده است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: شهردار منتخب اراک باید تلاش کند برای سال 97 بودجه ای متفاوت ارایه دهد اما بودجه ای که عملیاتی و واقعی باشد.
وی خاطر نشان کرد: انحراف بودجه 65 تا 70 درصدی در شهرداری قابل قبول نیست و باید در این خصوص چاره اندیشی کرد.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راه تامین منابع مالی تنها منابع دولتی نیست و در واقع انحراف زیاد در بودجه به معنی پابرجا ماندن توقعات مردم است.
مقدسی بیان کرد: بودجه شهرداری ها باید با هنرمندی ارایه شود و شهرداری اراک در این راستا باید از افراد صاحب نظر، اساتید دانشگاهی، کارشناسان برنامه و بودجه بهره گیری شود و همه تلاش ها برای تحقق بودجه سال جاری در فرصت باقی مانده به کار گرفته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امید به زندگی مطلوبتر حق مردم است، اما این وظیفه تنها برعهده شهرداری نیست و همه دستگاه ها باید این احساس مسئولیت را داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: شبکه های مجازی و اطلاع رسانی به عنوان یک ظرفیت قابل اتکا، در انتقال اطلاعات نقش موثری درند اما در این راستا برخی سایت های خبری، گروه های سیاسی و تشکل ها از این شبکه ها برای تخریب مدیران سوء استفاده می کنند که باید با آنان برخورد قاطع شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: باید شبکه ها، سایت ها و کانال هایی که با هدف تخریب فعالیت می کنند، شناسایی و برخوردهای لازم با آنها صورت گیرد و در مقابل سالم سازی فضای مجازی در کشور تقویت شود.
وی گفت: وزیر ارتباطات و پلیس فتا در این راستا وظیفه دارند و در نخستین فرصت در مجلس شورای اسلامی فرآیند سالم سازی فضای مجازی با جدیت دنبال می شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گسترش شبکه های اجتماعی حق مردم است و باید واقعیت ها به مردم گفته شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: شورای شهر، شهرداری، نمایندگان مجلس، صدا و سیما و رسانه ها باید مانع حرکات پوپولیستی شوند.
وی عنوان کرد: در تحقق مطالبات به حق مردم جناح بازی و تفکر سیاسی جایی ندارد و باید با تلاش مضاعف در راستای خدمت بیشتر اقدام کرد.
مقدسی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص طرح 55 متری اراک نیز گفت: این طرح نیازمند شجاعت در تصمیم گیری است و همه باید کمک دهند.
وی بیان کرد: نیاز است نشستی با حضور نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، استاندار مرکزی، مشاوران، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، شورای شهر و شهرداری برگزار شود، تا تکلیف مردم در اسرع وقت مشخص شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلش شورای اسلامی بیان کرد: باید مالکان طرح 55 متری پس از سال ها از بلاتکلیفی خارج شوند و این طرح باید یک بار برای همیشه با شجاعت تعیین تکلیف شود.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: اراک برای میزبانی از اجلاس روسای شوراهای اسلامی شهرهای کشور اعلام آمادگی کرده است.
کاوه فلک افلاکی افزود: رویکرد این اجلاس تبادل نظر،بررسی راهکارهای مدیریت جامع شهری و ایجاد تعامل بین روسای شوراهای اسلامی است.
در این نشست اعضای شورای اسلامی کلانشهر اراک مسائل و مشکلات مختلف را در حوزه مدیرت شهری ارائه کردند.
در این نشست تفویض اختیار به معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اراک مصوب شد.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر