کد خبر: 35598
A

لاریجانی: برجام برای اقتصاد ایران لازم بود|با هوشیاری شرایط را رصد کنیم/۳

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با پذیرش برجام، ایران راه درست را انتخاب کرد و تصمیم درست گرفت. فضا فراهم شد، امروز نفت فروش می‎رود، مسائل بیمه‎ها، کشتی‎ها و خیلی مشکلات پتروشیمی و صنایع حل شد.

علی لاریجانی در ادامه گفت‎وگوی تلویزیونی خود، درباره آینده برجام گفت: در شرایطی که برجام مطرح شد، ایران با دقت عمل کرد. ایران اقتدار و منابع خوبی دارد، کشور بزرگی است. آنها در گذشته می خواستند ایران را در تنگنای اقتصادی قرار دهند. ایران راه درست را انتخاب کرد و تصمیم درست گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران،

اهم صحبت های رئیس مجلس به شرح زیر است:
*آمریکا و اسرائیل دنبال این بودند که برجام را به هم بزنند، اما راه درست انتخاب شد. برجام برای اقتصاد ایران لازم بود. با هوشیاری شرایط را رصد می‎کنیم، باید بگذاریم که امور به پیش رود. با برجام، فضای سیطره علیه ایران از بین رفت، در آن فضا دوستان ما نیز در معذوریت قرار گرفته بودند و نمی توانستند به ما کمک کنند. امروز باید طوری حرکت کنیم که آنها در انزوا قرار بگیرند. امروز غیر از اسرائیل و آمریکا کشوری دنبال برهم زدن برجام نیست. حتی اروپا نیز با آنها همراهی نمی کند. بنابراین عجولانه تصمیم نمی گیریم و مسائل را با دقت بررسی می کنیم.

* داعش شکست خورد اما برخی کشورهای منطقه دنبال طرح جدید برای نا امن‌سازی منطقه هستند. کار مهمی در ایران انجام شد. به این معنا که ایران به دعوت دولت عراق و سوریه کمک کرد تا با ترویست ها برخورد جدی صورت گیرد. اینکه امروز ایران امن است، .خیلی پشتش کار و فکر شده است. من از سپاه قدس و سردار سلیمانی تشکر می کنم. این امنیت سرمایه‌ای برای کشور ما شد.
* اگر با تروریست ها مقابله می کنیم می گوییم. در عین حال با کشورهای منطقه به جز اسرائیل روابط سالم و همزیستی مسالمت آمیز داریم، دوستیم و هیچ چشم اندازی به هیچ سرزمینی نداریم. هلال شیعی که می گویند حاصل عقب افتادگی ذهنی آنها است، می خواهند هراس ایجاد کنند که پولی از کشورهای منطقه بگیرند. چندشم شد که ترامپ اخیر گفت «کار خوب اقتصادی کردیم که پولی از اینها گرفتیم». این حرف ها سخیف است. برداشت مان این است که آینده منطقه باید توسط همین کشورهای منطقه امن شود.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر