کد خبر: 35604
A

فقدان تعریف مشخص از 'منافع منطقه' مردم را رنج می دهد

نماینده مردم شهرستان های تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات اساسی که مردم منطقه از آن در رنج و عذاب هستند، فقدان یک تعریف مشخص از 'منافع منطقه' و تحصیل آن است.

فقدان تعریف مشخص از 'منافع منطقه' مردم را رنج می دهد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، سعید باستانی عصر روز شنبه در جلسه شورای اداری تربت حیدریه به اهمیت وجود یک راهبرد مشترک از سوی مدیران اشاره و اظهار کرد: فقدان این مهم موجب شده گاه ناهماهنگی ها ایجاد و به جای اینکه قدم خیری برداریم، به شهرستان آسیب برسد.
وی به موضوع بودجه و نقش مدیران منطقه در تحصیل حداکثری آن اشاره کرد و گفت: نظام بودجه بندی در کشور به سازمان برنامه و بودجه ختم می شود و در مراحل چند گانه، بررسی در کمیسیون های مختلف و صحن علنی مجلس و نیز شورای نگهبان مراحل قانونی خود را طی می کند اما آنچه که حایز اهمیت است، این است که تغییر میزان بودجه ها در همه این مراحل امکان پذیر خواهد بود.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس از دستگاه های اجرایی منطقه خواست تا در ایام بودجه ریزی کشور و تصویب آن در مجلس، بر اساس اولویت ها و شاخص های اداری خود تحرک بخشی بیشتری برای اختصاص و دریافت بودجه مورد نیاز داشته باشند.
وی به مطالبات مردم از دستگاه های اجرایی اشاره کرد و افزود: در شورای برنامه ریزی استان خواسته هایی به حق از جانب مردم مطرح شده که متوجه دستگاه های اجرایی است و باید در وقت مقرر انجام شود، لذا دستگاه ها برای پیگیری مطالبات بخصوص در این ایام سال توجه بیشتری داشته باشند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه نیز با اشاره به پیروزی های اخیر جبهه مقاومت و شکست داعش در منطقه، این موفقیت ها را مرهون تفکر بسیجی دانست که موفق شد طومار دولت خود خوانده و تکفیری مورد حمایت صاحبان زر و زور را در هم بپیچد.
احمدعلی موهبتی افزود: به لحاظ شرایط خاص کشور همه نیازمند رفتار و کردار بسیجی وار هستیم و مدیران دستگاه ها نیز باید این تفکر را سرلوحه کار خود قرار دهند.
وی با تبریک هفته وحدت، اتحاد امت های اسلامی را سرمنشا خیر و برکت برشمرد و افزود: متاسفانه برخی حاکمان کشورهای اسلامی رفتارهایی در تضاد با وحدت امت اسلامی ایجاد می کنند و این رفتارها در اختلاف و تفرقه بین مسلمانان تاثیر گذاشته است.
فرماندار تربت حیدریه همچنین از تاخیر در برگزاری جشنواره کشوری خیران مدرسه ساز خبر داد و گفت: با توجه به زلزله اخیر در غرب کشور و تخریب 80 مدرسه همه نگاه های خیران به سمت بازسازی این مدارس است و جشنواره کشوری خیران مدرسه ساز که قرار بود 9 آدرماه در این شهرستان برگزار شود به اوایل سال آینده موکول شد.
در این جلسه مسوولان ادارات اوقاف و امور خیریه، بهزیستی، ورزش و جوانان، راهداری و حمل و نقل جاده ای، دامپزشکی، ارشاد اسلامی و همچنین رییس حوزه قضایی شهرستان گزارشی از فعالیت های خود را ارائه کردند.
همچنین از خیر نیک اندیش اهل روستای ده پایین بخش مرکزی برای خرید ماشین آلات و ساخت مدرسه تقدیر شد.
شهرستان 225 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.
6121 /1744
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر