کد خبر: 35654
A

حتما گلایه ها درباره دانشگاه آزاد را به بزرگان نظام خواهم رساند

رسول منتجب نیا قول داد تا گلایه های مطرح درباره مدیریت دانشگاه آزاد مبنی بر اینکه تریبون این دانشگاه در اختیار یک جریان خاص قرار بگیرد را به بزرگان نظام منتقل کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتمادملی در مراسمی که  به مناسبت بزرگداشت روز دانشجو به دعوت انجمن دانشجویی فرارو در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد، به سابقه تاریخی این روز مهم و حوادثی که طی دوران مختلف بر جنبش دانشجویی گذشته اشاره  کرد و گفت : جنبش دانشجویی در ایران ۶۴ سال قبل با تقدیم شهدایی و در راه آزادی و نفی استبداد شاهنشاهی و استعمار خارجی در ایران کلید خورد و آن سه قطره خون اهورایی سالهاست که گرم و تازه بر تارک دانشگاه می درخشد و هرسال شور و حرکتی تازه می آفریند . دانشجویان در همه عرصه های انقلاب ، دفاع مقدس ، دفاع از حرمت و آزادی خواهی ملت و نفی استبداد و انحصارگرایی در عرصه سیاست و اقتصاد و فرهنگ ، نقش آفرین و مبدآ تحول بوده اند .
نماینده مردم اندیمشک و شوش در اولین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به لزوم برگزاری باشکوه مراسم  این روز مهم توسط دانشجویان گفت : هیچ نهاد و مسئول دانشگاهی حق ندارد دانشجو را از برگزاری این روز بزرگ منع کند . دولتمردان مدیون و خدمتگزار مردم و بخصوص دانشجویان هستند و البته صدای انتقاد و اعتراض دانشجو هرگز خاموش نمی شود و در زمانهای مختلف با توجه به نیازهای جامعه و مردم مطالبات مختلف از سوی آنها مطرح می شود .

وی تاکید کرد:روز دانشجو روز فریاد حق خواهی و آزادیخواهی و بازشناسی دانشجویان فهیم کشور است . وجود این موذن ها برای جامعه ای که خواب است یا خودش را به خواب زده است از نان شب واجبتر است . زمزمه های شیطانی ” دانشجو چکار به سیاست دارد ” باید از محیط دانشگاه برچیده شود و درد مردم و دغدغه مردم باید اولویت فکری دانشجویان باشد .

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه با انتقاد از وجود برخی نگاه‌های امنیتی و تنگ نظری‌ها در فعالیتهای سیاسی دانشجویی اظهارکرد : نگاه امنیتی بدرد پادگان می‌خورد و نه دانشگاه و باید مسئولان امر به دانشجو و دانشگاه به چشم فرصت سازنده نگاه کنند و نه تهدید . باید تلاش این جوانان ساماندهی ، قانونمند و هدفمند شود تا دردی از جامعه رفع گردد . از مسئولین می‌خواهم که همراه دانشجویان شوند و مطالبات بحق آنها که حلقوم و زبان مردم هستند را توجه کنید . دولت روحانی وامدار این جوانان پرشور و وفادار در سراسر کشور است و هیچ مسئول دولتی حق ندارد در سطح کشور برای روز دانشجو شرط و شروط برای فعالیت دانشجویان بگذارد و آنها را دلسرد و منزوی کند . آقای رئیس دانشگاه و نماینده فلان نهاد و فرماندار شهر شما حق ندارید به بهانه های مختلف با درخواست برنامه های تشکل های قانونی دانشجویی مخالفت کنید . مگر شما قدرتتان را از همین مردم و دانشجویان و انتخاب‌های درستشان بدست نمی آورید .

این فعال سیاسی در ادامه ضمن انتقاد از خبرهایی که از نحوه مدیریت در دانشگاه آزاد کشور به گوش می رسد ، اعلام کرد : اخباری از وجود لیستهای سیاه برای جلوگیری از سخنرانی چهره های اصلاح طلب و اعتداگرا در دانشگاههای آزاد سراسر کشور به گوشمان میرسد که امیدواریم صحت نداشته باشد که در غیر اینصورت باید اعلام کنم که این حرکت بسیار ناصواب و نمک نشناسی است . هاشمی زدایی از دانشگاه آزاد ظلم به امام خمینی (ره) بعنوان یکی از حامیان دانشگاه آزاد است که همواره آیت الله هاشمی را در تشکیل و رونق این دانشگاه پشتیبانی می کرد . این توهین به مردم و دلسوزان واقعی دانشگاه آزاد و قدرناشناسی نسبت به بزرگان است که تریبون دانشگاه آزاد در اختیار یک جریان خاص قرار بگیرد و اصلاح طلبان نتوانند در آنجا سخنرانی کنند . بنده حتما این گلایه ها را به بزرگان نظام خواهم رساند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر