کد خبر: 35667
A

مجمع روحانیون مبارز و جامعه روحانیت به عنوان حزب در وزارت کشور ثبت رسمی شده‌اند؟

محمدعلی ابطحی در مورد الزامات قانون جدید احزاب می‌گوید: مجمع روحانیون مبارز وارد بحثی از این دست نشده اما یک حزب ثبت شده است که وجود دارد، فعالیت می کند و به رسمیت شناخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون مبارز درباره اینکه کمیسیون ماده 10 موظف کرده همه احزاب از قانون جدید تبعیت کنند، گفت: طبیعتا مجمع روحانیون مبارز یک شرایط ویژه دارد به این دلیل که مجموعا یک مجموعه روحانی هستند و از یک طرف هم تنها تشکیلاتی است که با تایید رسمی امام خمینی (ره) کار خود را شروع کرده و ادامه داده است. با همه این اوصاف مجمع به فعالیت خود چه در قالب قانون جدید و چه خارج از این قانون ادامه می‌‌دهد.

مشروح این گفت‌وگو را در ادامه بخوانید:

مجمع روحانیون مبارز هم خود را در قالب حزب می‌بیند و ملزم به قانون احزاب خواهد بود یا به عنوان تشکل خود را فراتر از احزاب می‌بیند؟
در شروع کار مجمع روحانیون مبارز این بحث مطرح بود که آیا یک جریان روحانی که بیشتر یک جریان مردمی هست باید ثبت حزبی انجام دهد یا نه. در نهایت تصمیم مجمع روحانیون بر این بود که علاوه براینکه آن شخصیت روحانی درون اجتماع را دارد ثبت وزارت هم بشود. کارهای اداری آن انجام شد و از همان زمان هم به عنوان یک حزب ثبت شده وجود دارد و کار خود را انجام می دهد. از همان زمان هم این بحث مطرح بود که جامعه روحانیت مبارز در زمان مرحوم آیت الله مهدوی کنی همین اختلاف نظر را داشتند که معتقد بودند در تشکیلات روحانی نباید در وزارت کشور ثبت شود. به همین دلیل تا آنجا که به خاطر دارم به عنوان حزب ثبت نام نکردند. الان در نهایت مجمع روحانیون مبارز وارد بحثی از این دست نشده اما یک حزب ثبت شده است که وجود دارد، فعالیت می کند و به رسمیت شناخته شده است.

یعنی این شرایطی را که قانون احزاب تعیین کرده مانند اینکه هر سال کنگره تشکیل دهد و تعداد اعضای مشخص داشته باشد را رعایت خواهد کرد؟
طبیعتا مجمع روحانیون مبارز یک شرایط ویژه دارد به این دلیل که مجموعا یک مجموعه روحانی هستند و از یک طرف هم تنها تشکیلاتی است که با تایید رسمی امام خمینی (ره) کار خود را شروع کرده و ادامه داده است. با همه این اوصاف مجمع به فعالیت خود ادامه می دهد چه در قالب قانون جدید و چه خارج از این قانون مانند دیگر تشکیلات روحانی مانند جامعه روحانیت مبارز جامعه مدرسین و ...

آیا درخواست از وزارت کشور و کمیسیون ماده 10 برای مجمع روحانیون آمده که تاکید داشته باشد براساس این قانون عمل کنند؟
نه من از این موضوع اطلاع ندارم.
29215

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر