کد خبر: 35681
A

اجرا نشدن قوانین در حوزه معلولان مشکلات این افراد را بیشتر کرده است

فرماندار شهرستان ورامین گفت: جامعه باید قابلیت و توانمندی های معلولان را باور کند ولی اجرا نشدن قوانین در حوزه معلولان، مشکلات این افراد را بیشتر کرده است.

اجرا نشدن قوانین در حوزه معلولان مشکلات این افراد را بیشتر کرده است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمدرضا یوسفی روز یکشنبه در همایش تجلیل از معلولان برتر ورامین که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: معلولین نیز مانند دیگر افراد جامعه از حق زندگی سالم و عزتمند برخوردارند و مسئولان وظیفه دارند بستر این مهم را فراهم کنند.
وی افزود: امکانات نظام تنها مختص افراد سالم نیست بلکه همه افراد از جمله معلولان باید از این امکانات و خدمات کشور برخوردار شوند که یکی از این خدمات، اشتغال است .
وی تصریح کرد: مدیران کل دستگاه ها باید زمینه اختصاص 3 درصدی معلولان از میزان جذب هر دستگاه را فراهم کنند تا این افراد به حق قانونی خود برسند.
وی اظهار کرد: هر چند که ارگان های دولتی امکانات مناسبی را از طریق بهزیستی در اختیار معلولان قرار داده ولی در این حوزه و به منظور رفع اساسی مشکلات ، نیازمند خیرّین و نیک اندیشانی هستیم که با کمک دولت بتوانند شرایط برخورداری این قشر جامعه را از زندگی سالم فراهم کنند.
فرماندار ورامین بیان کرد: معلول به نگاه همراه با ترحم نیاز ندارد ، مسئولان باید با سرکشی مداوم به خانواده هایی که فرزند معلول دارند ، ضمن رفع مشکلات آن ها ، شرایط را برای حضور معلولان در جامعه را فراهم کنند.
وی گفت: ادارات و دستگاه ها باید قانون معلولان را مطالعه کرده و به حقوق آن ها در حوزه کاری خود واقف باشند تا در مواجهه با معلول دچار سردرگمی نشوند.
یوسفی افزود: بسیاری از معلولان در حوزه های مختلف توانسته اند کارآفرینی کرده و تولید اشتغال کنند که برای توسعه فعالیت این افراد ، لازم است تا تسهیلات مناسب به آن ها ارائه شود.
وی تأکید کرد: معلولان برای حضور موفق تر در جامعه به تحرک و ورزش نیاز دارند بنابراین لازم است تا با مناسب سازی سالن های ورزشی و اختصاص بخشی از امکانات به این افراد، آنها را به حضور در میادین ورزشی ترغیب کرد و به واسطه تلاش آن ها، برای کشور افتخار کسب کرد.
در پایان این مراسم، از معلولان برتر در حوزه های مختلف علمی ، اجتماعی ، هنری و معلولان شاغل در دستگاه های دولتی تقدیر به عمل آمد.
بیش از 3 هزار و 800 معلول تحت پوشش خدمات بهزیستی ورامین قرار دارند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر