کد خبر: 35688
A

سیف بسته شدن حساب برخی ایرانیان به بهانه قانون کاتسا را تایید نکرد

رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به ادعای بسته شدن حساب ایرانیان در برخی کشورها به بهانه قانون کاتسا گفت: آغاز چنین اقدامی را به هیچ وجه تایید نمی کنم و بسیار زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود.

سیف بسته شدن حساب برخی ایرانیان به بهانه قانون کاتسا را تایید نکرد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، آمریکا قانون «مقابله با دشمنان آمریکا از طریق تحریم‌ها موسوم به قانون کاتسا» را علیه ایران، روسیه و کره شمالی تصویب کرد تا از طریق تحریم با آنچه اقدامات خطرناک و دشمنانه این کشورها در قبال آمریکا و متحدانش خوانده شده ‌است، مقابله کند.
«ولی الله سیف» این مطلب را عصر یکشنبه پس از دیدار با نایب رییس مجلس چین و در پاسخ به این سوال مطرح کرد که گفته می شود حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس به دلیل اجرای قانون کاتسا بسته شده است.
«سیدحسین سلیمی» نایب‌رییس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران، امروز با اشاره به اجرای قانون کاتسا از مسدود کردن حساب بانکی ایرانیان غیرمقیم در امارات، ترکیه و انگلیس خبر داده بود.
سیف در جمع خبرنگاران تصریح کرد: این را چنین اقدامی شروع شده است به هیچ وجه تایید نمی کنم و خیلی زود است که از این موضوع اینگونه استنباط شود؛ منتهی در مقابل اقدام های آمریکایی، ایران نیز اقداماتی انجام می دهد و اگر بخواهد عملیاتی شود، بموقع از آن ابزارها استفاده می کند.
سیف افزود: آمادگی ایران برای انعقاد قرارداد پیمان پولی و بحث «سوآپ اگریمنت» را مشابه آنچه اخیرا با ترکیه امضا کردیم به اطلاع طرف چینی رساندیم. از این ابزار می توانیم برای تسهیل مبادلات بانکی با چین استفاده کنیم.

*پیگیری بسته شدن حساب دانشجویان ایرانی در چین
رییس کل بانک مرکزی اضافه کرد: چندی پیش شایعاتی درباره بستن حساب‌های دانشجویان ایرانی در چین مطرح شده بود که در این جلسه نیز به این مساله اشاره شد و نایب رییس مجلس چین اعلام کرد این مساله را بررسی می کند.
وی نقش چین برای ایران را راهبردی دانست و با تاکید بر اینکه افزایش همکاری‌ها به بستر بانکی گسترده‌تر نیاز دارد، افزود: تسهیل روابط بانکی به تحقق سریع و آسان دیگر اهداف 2کشور کمک می کند.
رییس کل بانک مرکزی موضوع مذاکرات امروز ایران و چین را درباره گسترش روابط بانکی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری مسئولان 2کشور موانع روابط بانکی با سرعت بیشتری رفع شود.
«چن یو آن» نایب رییس مجلس چین, در این دیدار گفت: در نشست امروز درباره همکاری و تبادل نظر دستگاه‌های نظارتی و نظام بانکی بررسی‌هایی شد و 2کشور برای توسعه همکاری ها رایزنی کردند.
وی سطح روابط تجاری 2کشور را خوب ارزیابی کرد و گفت: البته مشکلاتی نیز در این زمینه وجود دارد که باید آنها را رفع کنیم.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر