کد خبر: 35702
A

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، عضو شورای اجتماعی و اقتصادی ملل متحد شد

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران پس از عضویت در بخش نهادهای غیردولتی (سمن) سازمان ملل متحد، عضو شورای اجتماعی و اقتصادی این سازمان (اکوساک) شد.

کانون انجمن های صنایع غذایی ایران، عضو شورای اجتماعی و اقتصادی ملل متحد شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، کانون انجمن های صنایع غذایی ایران اعلام کرد با تایید هیات مدیره شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد (اکوساک)، توانست برای نخستین بار به عنوان یک تشکل اقتصادی به عضویت یکی از ارکان اصلی سازمان ملل متحد در آید و در کنار مقام های دولتی کشور در جلسات این سازمان حضور یابد.
عضویت کانون انجمن های صنایع غذایی ایران در این سازمان در رتبه سازمان غیردولتی با مقام مشورت خاص قرار دارد که به این تشکل این امکان را می دهد علاوه بر شرکت در جلسات رسمی شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد، با سازمان های تابع و دبیرخانه سازمان ملل، برنامه ها، کارگزاری ها و صندوق های مالی این سازمان از طرق مختلف وارد تعامل اقتصادی شود.
به گزارش ایرنا، شورای اجتماعی و اقتصادی سازمان ملل متحد معروف به اکوساک* یکی از 6 رکن اصلی سازمان ملل متحد است که فصل دهم منشور به آن اختصاص دارد.
این شورا مسئولیت توجه و رسیدگی به امور اجتماعی، اقتصادی و امور مربوط به 14 آژانس تخصصی سازمان ملل را به عهده دارد.
اولین جلسه اکوسوک در چرچ هاوس، لندن در 23 ژانویه 1946 برگزار شد. از آن پس شورا هر سال تعدادی جلسه سازمانی جهت برنامه‌ریزی و تهیه دستور کار و یک نشست محتوایی یک ماهه در ماه ژوئیه جهت بررسی مسائل، در دستور کار خود قرار داده‌است.
همچنین شورا از سال 1998 تاکنون در ماه آوریل با حضور وزیران اقتصادی کشورهای عضو بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول نشستی برگزار می کند.
شورا اکنون 54 عضو دارد که از بین پنج منطقه جغرافیایی سازمان ملل برای یک دوره سه ساله توسط مجمع عمومی انتخاب می‌شوند.
وظایف اصلی این شورا شامل توسعه سطح استانداردهای زندگی، اشتغال برای همه، پیشرفت اقتصادی، بهداشتی و اجتماعی، ارائه راه‌حل‌ها برای مسائل اقتصاد بین‌الملل و مشکلات بهداشتی و اجتماعی، سهولت‌بخشی به همکاری‌های فرهنگی و آموزشی و پیشرفت در احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی است.
....................
* United Nations Economic and Social Council- ECOSOC
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر