کد خبر: 36058
A

سلیمی و علی حسینی نقره و برنز گرفتند/جابجایی رکورد حرکت یک ضرب فوق سنگین

بهداد سلیمی و سعید علی حسینی در پیکارهای وزنه برداری قهرمانی سال 2017 در دسته فوق سنگین در حرکات یک ضرب با جابجا کردن وزنه های 211 و 203 کیلوگرم به ترتیب مدال نقره و برنز گرفتند و نماینده گرجستان ضمن شکست رکورد جهان به مدال طلا دست یافت.

سلیمی و علی حسینی نقره و برنز گرفتند/جابجایی رکورد حرکت یک ضرب فوق سنگین
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، رقابت های گروه A دسته به اضافه 105 کیلوگرم از ساعت 5 بامداد چهارشنبه به وقت ایران با حضور12 وزنه بردار از کشورهای ایران، چک، استونی، مجارستان، ترکمنستان، الجزایر، ازبکستان، برزیل و گرجستان آغاز شد.
بهداد سلیمی دارنده دو مدال طلا و یک نقره جهان و همچنین طلای بازی های المپیک 2012 لندن حرکات یک ضرب را با بلند کردن وزنه 205 کیلوگرم آغاز کرد و در دومین حرکت 211 کیلوگرم را بالای سر برد و در آخرین فرصت نیز نتوانست وزنه 216 کیلوگرمی را مهار کند تا به مدال نقره جهان در حرکت یک ضرب دست یابد.
سعید علی حسینی دیگر وزنه بردار ایران که رکوردار جوانان جهان است بعد از 8 سال دوری از میادین قهرمانی در حرکات اول و دوم خود نتوانست وزنه 203 کیلوگرمی را جابجا کند اما خوشبختانه در حرکت سوم خود این وزنه را بالای سر برد تا با کسب مدال برنز بازگشت پرفروغی را داشته باشد.
در این دسته لاشا تالاخازده دارنده مدال طلای جهان و المپیک از کشور گرجستان بعد از جابجا کردن وزنه های 210 و 215 کیلوگرمی برای شکستن رکورد جهان که با 217 کیلوگرم متعلق به خودش است به وزنه 220 کیلوگرمی حمله کرد و با مهار این وزنه ضمن کسب مدال طلای حرکت یک ضرب، سه کیلوگرم رکورد حرکت یک ضرب جهان را ارتقا داد.
بهداد سلیمی حرکت دو ضرب را با 240 و سعید علی حسینی با 245 کیلوگرم آغاز خواهند کرد.
پیش از این سهراب مرادی در دسته 94 کیلوگرم سه مدال طلا و سید ایوب موسوی دو برنز و در دسته 105 کیلوگرم نیز علی هاشمی دو طلا و یک مدال برنز برای ایران کسب کرده اند.
رقابت های وزنه برداری قهرمانی سال 2017 جهان روزهای 6 تا 14 آذر در شهر آناهیم لس آنجلس در ایالت کالیفرنیا آمریکا برگزار شد.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر