کد خبر: 36998
A

وعده فیفا برای مجازات دوپینگ در فوتبال روسیه

فدراسیون بین المللی فوتبال تایید کرد که اطلاعات جدیدی از سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ (وادا) در مورد فوتبالیست های روس دریافت کرده است. یک سخنگوی فیفا نیز تاکید کرد: در صورت وجود شواهد کافی، با فوتبالیست های متخلف برخورد می کند.

وعده فیفا برای مجازات دوپینگ در فوتبال روسیه
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، به گزارش روز شنبه تارنمای خبری اینساید ده گیمز، تیم تحقیق و اطلاعات وادا در لوزان با بیش از 60 نماینده فدراسیون های بین المللی ورزشی، کمیته بین المللی المپیک، کمیته بین المللی پارالمپیک و سایر سازمان های کنترل دوپینگ دیدار کرد تا اطلاعات پایگاه داده های آزمایشگاه مسکو را در اختیار آنها بگذارد.
وادا اسامی حدود 300 ورزشکار روس را به فدراسیون های بین المللی مربوطه اعلام کرده است. این اطلاعات از آزمایشگاه کنترل دوپینگ مسکو بدست آمده است. گمان می رود آزمایش دوپینگ این ورزشکاران مثبت بوده است.
سخنگوی فیفا گفت که اطلاعات جدیدی از آزمایشگاه کنترل دوپینگ مسکو که اخیرا به دست وادا رسیده، به ما ارائه شده است.
وی افزود: فیفا در ماه های آینده در انتظار اطلاعات بیشتری از طرف وادا است و با همکاری نزدیک با وادا، به تحقیقات خود ادامه می دهد.
سخنگوی فیفا گفت: فیفا در صورتی که شواهد کافی در مورد نقض قوانین ضد دوپینگ در یک ورزشکار یافت شود، مجازات مقتضی را اعمال خواهد کرد.
روسیه میزبان جام جهانی سال آینده است.
ماه گذشته میلادی، در بحبوحه ادعاهای جدید در مورد بازیکنان روسیه، فاطمه سامورا دبیرکل فیفا تاکید کرد که دوپینگ گسترده در فوتبال روسیه وجود ندارد.
گریگوری رودچنکوف رئیس سابق آزمایش کنترل دوپینگ روسیه که بعدا دست به افشاگری دست زد، شواهدی ارائه کرد که براساس آن بازیکنان روسیه از برنامه دوپینگ برخوردار بوده اند.
سامورا تاکید کرد که نهاد حاکم بر فوتبال جهان برای گفت وگو با رودچنکوف تلاشی نکرده است.
ریچارد مک لارن رئیس کمیسیون مستقل وادا در ماه ژوئن تایید کرد که روسیه یک سیستم پنهان کاری دوپینگ در فوتبال داشته است.
ویتالی موتکو معاون نخست وزیر روسیه و وزیر ورزش سابق این کشور که در حال حاضر ریاست اتحادیه فوتبال روسیه را به عهده دارد، همواره ادعای دوپینگ سازمان یافته را رد کرده است.
فیفا بعد از انتشار گزارش مک لارن در سال 2016 تحقیقاتی را انجام داد و اعلام کرد که با این وکیل کانادایی در چندین مرحله تماس گرفته است. اما مک لارن پیشتر این ادعا را مورد تردید قرار داده بود.
گونتر یانگر مدیر تحقیق وادا در دیدار با نمایندگان بیش از 25 فدراسیون بین المللی، اسامی 300 ورزشکار روس را به آنها تحویل داد.
دسترسی به پایگاه داده های سیستم مدیریت اطلاعات آزمایشگاه مسکو که بدون همکاری روس ها حاصل شد، پیشرفت مهمی در تحقیقات در مورد دوپینگ سازمان یافته محسوب می شود.
کمیته بین المللی المپیک پیشتر تیم روسیه را از حضور در بازی های زمستانی پیونگ چانگ محروم کرد. ورزشکاران روس تحت پرچم المپیک و نه روسیه می توانند در بازی های زمستانی 2018 شرکت کنند.
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر