کد خبر: 37026
A
نعمت احمدی حقوق دان؛

فکر کنید اگر رئیسی رای می‌آورد، وزیر خارجه‌اش چه کسی می شد؟

نعمت احمدی فعال سیاسی و حقوقدان نسبت به برخی انتقادات این روزها به روحانی واکنش نشان داد. از برخی رسانه ها که انتقادات این روزهای مردم را تعبیر به پشیمانی از رای می دانند، تعجب می کنم. این آقایان واقعا نمی دانند مردم چرا به روحانی رای دادند؟ مردم به روحانی رای دادند تا تفکر رئیسی و احمدی نژاد روی کار نیایند. مردم پشیمان نیستند، یک لحظه فکر کنید ببینید اگر رئیسی رای می آورد، وزیر خارجه، ارشاد و یا معاون اولش چه کسانی می شدند.

فکر کنید اگر رئیسی رای می‌آورد، وزیر خارجه‌اش چه کسی می شد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، نعمت احمدی اظهار داشت: از برخی رسانه ها که انتقادات این روزهای مردم را تعبیر به پشیمانی از رای می دانند، تعجب می کنم. این آقایان واقعا نمی دانند مردم چرا به روحانی رای دادند؟ مردم به روحانی رای دادند تا تفکر رئیسی و احمدی نژاد روی کار نیایند. مردم پشیمان نیستند، یک لحظه فکر کنید ببینید اگر رئیسی رای می آورد، وزیر خارجه، ارشاد و یا معاون اولش چه کسانی می شدند.

وی افزود: من به روحانی رای دادم و شخصا برایش در شهرهای مختلف سخنرانی کردم. ما دنبال این بودیم که مدیریت مورد علاقه مان تداوم پیدا کند، وگرنه سبک مدیریتی احمدی نژاد و رئیسی ممکن است مجددا بر کشور سوار شود.

این استاد دانشگاه با اشاره به انتقادات اخیر از روحانی گفت: لایحه بودجه ای که روحانی در سال جدید نوشته، ظرف 40 سال گذشته بی سابقه بوده است. او برای نخستین بار، تبصره ای که براساس آن، بودجه ها به موسسات مختلف اختصاص پیدا می کرد، را روشن کرد. بنابراین، الان ما می دانیم چه مجموعه هایی چقدر بودجه میگیرند و میدانیم یک فردی که نقد میکند، آیا نقدش به خاطر خیر است یا نفع.

وی افزود: بودجه ای که روحانی ارائه کرده، همه ی ابوابش مشخص است و نکته ی قابل توجه اینکه، خودش باید بگوید تبصره 17 رو حذف کنید. تبصره 17، مسئله اش اینجاست که مردم الان اطلاع پیدا کرده اند ماجرا از چه قرار است. من اصلا نمی دانستم موسسه فلان آقا تا قبل از این بودجه نویسی، چقدر از دولت پول می گیرد؟ حتی فکر نمی کردم از اساس پول بگیرد. خب، آیا دیگر نظریه پردازان مثل آن موسسه لایق دریافت کمک نیستند؟ ایا این شرایط مساوی برای دیگر نظریه پردازان وجود دارد؟ ببینید در جامعه چه میزان به زیباکلام توجه می کنند و چه میزان به زیباکلام کمک می شود.

احمدی با بیان اینکه امروز فضای مجازی فضای روشنگری است، ابراز داشت: یادمان باشد، عصر انفجار اطلاعات و عصر پیروزی دهکده جهانی و پیروزی فضای مجازی است، همه در خانه شیشه ای زندگی میکنیم. از حالا باید توجه داشته باشیم که یک رکن مطبوعات شفاف متولد شده و ان فضای پر برد مجازی است و دیگر نمی توان حرفی زد و فردا بگوییم چنین حرفی نزدیم.

وی با طرح مثالی در این رابطه عنوان کرد: دو سال بعد از انکه شوروی کمونیستی شد و از معادلات سیاسی ایران خارج شد، انگلیس ها برای اینکه جای خالی روسیه را پر کنند، قراردادی با وثوق الدوله بستند که معروف به قرارداد 1919 است. آن زمان، هیچکس هیچی نمیدانست و مطبوعاتی وجود نداشت، وگرنه افشا می شد که به نخست وزیر وقت و وزیر خارجه رقم قابل توجهی رشوه داده شده بود. می خواهم بگویم همه این کارها صورت می گرفت و مردم مطلع نمی شدند چراکه فضای مجازی شفاف امروز وجود نداشت.

وی اضافه کرد: فضای مجازی باعث میشود هیچ مسئله ای پوشیده و پنهان نشود. تا به حال ملت مسخره میکردند که به کروات می گویند دراوایز زینتی. مردم تا دیروز نمیدانستند چقدر برای ابداع این کلمه ها پول میگیرند. جالب است که این نوع موسسات، این همه پول میگیرند که به جای کراوات بگویند درازاویز.

این استاد دانشگاه در پایان گفت: فضای موجود، باعث میشود از این پس، این مجموعه ها، یادشان باشد مردم میدانند چقدر بودجه گرفته اند و چه نوع فعالیت دارد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر