کد خبر: 37042
A

سرمربی تیم والیبال بانک سرمایه: بازیکن غیر بومی نداشتیم، باختیم

تیم والیبال بانک سرمایه در نخستین حضور خود در رقابت های قهرمانی والیبال جهان با سه شکست متوالی در حالی به کار خود پایان داد که «مصطفی کارخانه» سرمربی این تیم، مهم ترین دلیل کسب این نتایج را نداشتن بازیکن غیربومی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، ؛ کارخانه پس از سومین شکست تیمش برابر تیم «لوبه» ایتالیا با اشاره به اینکه تمامی تیم های حاضر در این رقابت ها به غیر از بانک سرمایه بازیکن غیر بومی داشتند، افزود: دلیل اصلی شکست بانک سرمایه نداشتن بازیکن غیر بومی بود! تمامی تیم های حاضر در این رقابت ها بازیکن غیربومی داشتند و این مهم در کسب نتایج این تیم ها تاثیرگذار بود.
به گفته وی، برای اینکه حضوری قدرتمند دراین رقابت ها داشته باشیم بایستی از همین امروز برنامه ریزی کرده و برای این مسابقات تدارکات مناسب داشته باشیم.
به طور حتم برنامه ریزی برای شرکت در این رقابت ها از اهمیت بسزایی برخوردار است و نمی توان منکر آن شد، اما اینکه ناکامی و شکست مقابل تیم های زاکسای لهستان، سادا کروزیرور برزیل و لوبه ایتالیا را تنها به نداشتن بازیکن غیربومی نسبت دهیم بی انصافی است و به عدم اعتماد به توانایی فنی بازیکنان داخلی باز می گردد.
کافی است نگاهی به ترکیب تیم بانک سرمایه در این رقابت ها بیاندازیم اکثر بازیکنان این تیم ملی پوش بوده و در ترکیب اصلی تیم ملی والیبال ایران قرار دارند.
تیم ملی کشورمان با ترکیبی از این بازیکنان و چند بازیکن دیگر نه تنها در سال های گذشته برای کشور افتخار آفرینی کرده ،بلکه پس از سال ها حضور در سطح اول لیگ جهانی ضمن کسب موفقیت در این لیگ برای نخستین بار به بازی های المپیک 2016 ریو نیزراه پیدا کردند.
به این دلیل چنانچه مهم ترین دلیل شکست تیم بانک سرمایه در جام باشگاه های جهان را به نداشتن بازیکنان غیربومی تراز اول نسبت دهیم، قابل قبول نیست.
چگونه می شود تیم ملی با ترکیب همین بازیکنان و یکی و دو بازیکن دیگر که در سایر تیم های لیگ برتری شرکت دارند، برای نخستین بار در سال گذشته عنوان سومی رقابت های جهانی را کسب می کنند، اما بانک سرمایه در دیدار باشگاه های جهان بدون حتی یک پیروزی به کار خود پایان می دهد.
به طور یقین بررسی عملکرد تیم بانک سرمایه نیاز به واکاوی و اطلاعات بیشترهمانند شرایط آماده سازی این تیم پیش از شرکت دراین رقابت ها و وضعیت ذهنی بازیکنان در جریان این مسابقات دارد.
به هرحال معتقدیم شرکت در رقابت های جام باشگاه های جهان به غیر از جذب بازیکنان تراز اول داخلی و خارجی به شاخص های دیگری همانند دانش فنی مربیان نیز باز می گردد.
نکته ای که کارخانه در اخرین مصاحبه خود هیج اشاره ای به آن نکرد، عدم تجربه کافی کادر فنی تیمش در این رقابت ها بود. کادر فنی بانک سرمایه برای نخستین بار در رقابت های قهرمانی جام باشگاه های جهان شرکت کرده و تجربه شرکت در این رقابت ها را نداشتند از این رو بهتر بود سرمربی این تیم پیش از آنکه به دنبال مقصر در این زمینه باشد به دانش مربیان، اتخاذ سیستم و تاکتیک مناسب برای حضور در این رقابت ها نیز اشاره ای می کرد و تمامی ناکامی در این رقابت ها را به گردن بازیکنان این تیم نمی انداخت .
به هر حال تیم بانک سرمایه در این رقابت ها درحالی به موفقیت دست پیدا نکرد که از بهترین ترکیب ممکن در قد و قواره تیم های لیگ برتردرایران سود می برد و با این توانایی انتظار می رفت این تیم دررقابت جهانی عملکرد مناسب تری داشته باشد.
ورزشی.**9144**1368
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر