کد خبر: 37061
A

حسینی: اعتبار حاصل از افزایش قیمت بنزین در ایجاد اشتغال هزینه می‌شود

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان گفت: اعتبارات حاصل از افزایش قیمت بنزین جهت تولید و ایجاد اشتغال در کشور هزینه می‌شود.

حسینی: اعتبار حاصل از افزایش قیمت بنزین در ایجاد اشتغال هزینه می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، محمد حسینی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مرکزی که با محوریت بررسی لایحه بودجه سال ۹۷ برگزار شد، عنوان کرد: از ۳۷ هزار میلیارد تومان درآمد خالص ناشی از یارانه ۲۳ هزار میلیارد تومان به صورت نقدی پرداخت می‌شود و مابقی به پرداخت مستمری و بیمه سلامت اختصاص دارد.

وی با اشاره به اجرای طرح تحول نظام سلامت و همگانی شدن بیمه بیان کرد: اجرای این طرح به دلیل عدم وجود درآمد پایدار در بخش سلامت بدهی بسیار بالایی را به دولت تحمیل کرده است که باید تدبیری در این حوزه صورت گیرد.

حسینی با اشاره به بودجه تعیین شده برای آموزش پرورش برای سال ۹۷ افزود: آموزش و پرورش در سال آتی قطعا با کسری بودجه بالا مواجه خواهد شد و تنها امکان پرداخت ۱۱ ماه حقوق را دارد و با احتساب عیدی و پاداش، در عمل به میزان دو ماه اعتباری برای پرداخت در اختیار ندارد و قطعا به دنبال افزایش بودجه این بخش خواهیم بود.

وی درخصوص مباحث اخیر در خصوص افزایش قیمت بنزین نیز اظهار کرد: با افزایش قیمت بنزین از هزار تومان به هزار و ۵۰۰ تومان ۱۷ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیش‌بینی شده است که برای تولید شغل در کشور در نظر گرفته شده و در بودجه کشور نیز لحاظ نشده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ۱.۵ میلیون دلار جهت توسعه اشتغال روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته شده است و با افزایش قیمت بنزین نیز می‌توان اعتبارات خوبی را به بخش تولید اشتغال اختصاص داد.

حسینی با اشاره به اختصاص مدرسه روستای بورقان شهرستان فراهان به ماده ۱۶(مرکز اسکان موقت معتادان) بیان کرد: شهرستان فراهان پاک‌ترین شهرستان استان از نظر آسیب های اجتماعی و مصرف مواد مخدر است و انتقال مرکز به این شهرستان و روستای بورقان ممکن است زمینه بروز آسیب‌های اجتماعی را در پی داشته باشد ضمن اینکه واقف این مکان خواستار استفاده از آن به عنوان مدرسه است و بهتر است این مرکز به نقاطی که دارای آسیب‌پذیری بیشتر است، انتقال یابد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر