کد خبر: 37075
A

شرط لاریجانی برای حمایت از خودروسازان/ ۳ دی ماه؛ دادگاه متهمان پرونده دکل نفتی و...

رایزنی وزیر خارجه فرانسه در واشنگتن درباره ایران، تاکید وزیر دفاع آمریکا بر رویکرد دیپلماسی برای مواجهه با ایران، آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین و فرشتگان، گفت‌وگوی سفیر فلسطین، نفوذ در برخی دستگاه‌ها در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز، افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷ خیز بلندی ندارد، ۳ دی ماه؛ زمان رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی، پاس‌کاری حذف کنکور در پیچ و خم سازمان های متولی آموزش، فرانسه شواهد ادعایی آمریکا علیه ایران را تائید نکرد و... از جمله اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، بیست و پنجم آذر ماه ۱۳۹۶ است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، اسحاق جهانگیری در همایش اقتصاد ایران با بیان اینکه بیکاری امروز تبدیل به یک ابرچالش شده است تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود در هر یک از خانواده ها سه بیکار داریم این طور نیست، بلکه تعداد بیکاران ۳ میلیون نفر است که نوع آنها البته متفاوت از قبل است، بلکه امروز بیکاران ما دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکترا هستند.

حسام الدین آشنا، رییس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری نیز  در سمینار حکمرانی و امنیت منطقه‌ای در غرب آسیا گفت: انتظار می‌رود محیط زیست تدریجاً به منزله موضوع امنیتی غالب کشورها در غرب آسیا به رسمیت شناخته شود. وی تاکیدکرد:محیط زیست بویژه در حوزه آب ، موضوع امنیتی است.

همچنین حجت‌الاسلام محمود علوی در آئین معارفه مدیرکل جدید اطلاعات مازندران با اشاره به مواردی از همکاری بخش خصوصی با دستگاههای اجرائی و وزارت اطلاعات در پیگیری معضلات، گفت:امنیت سرمایه گذاری و ارتقا امنیت اداری در کشور مورد توجه است.

سیدحسن خمینی یادگار امام در دیدار اعضای تحریریه نشریات همشهری با بیان اینکه هیچ نظارتی قوی تر از افکار عمومی نیستیادآور شد: حتی سلامت قوه قضاییه و نهادهای عمومی هم با حضور افکار عمومی میسر است که رسانه ها نمایندگی آن را بر عهده دارند.

علی لاریجانی در مراسم آغاز تولید دو محصول جدید ایران خودرو با اشاره به حمایت مجلس از صنایع خودروسازی، گفت: یکی از شروط حمایت مجلس از خودروسازان، افزایش کیفیت از نظر ایمنی است، قبول کنیم برخی محصولات ما ایمنی لازم را نداشته است. باید ایمنی در خودروها متناسب با شرایط جدی گرفته شود.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن تشریح آخرین وضعیت سپرده‌گذاران کاسپین و فرشتگان، دلیل اصلی به‌وجود آمدن موسسات مالی اعتباری غیر قانونی را عدم نظارت دانست و گفت: مردم باید با آگاهی کامل سرمایه‌های خود را در بانک‌ها سپرده‌گذاری کنند.

در همین ارتباط محمدرضا تابش عضو شورای پول و اعتبار از نفوذ در برخی دستگاه‌ها در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز خبر داد. وی گفت: در ماجرای موسسات مالی غیرمجاز ارتباطات عجیب و غریبی برقرار شد که با ورود مسئولان عالی‌رتبه آن ارتباطات قطع شد.

پاس‌کاری حذف کنکور در پیچ و خم سازمان های متولی آموزش

سالهاست مسأله کنکور به عنوان یکی از چالش‌های ورود به آموزش عالی کشور مطرح است، اما با وجود مصوبه مجلس مبنی بر تصویب قانون سنجش و پذیرش دانشجو به منظور حذف کنکور، هنوز هیچ اقدام عملیاتی در این زمینه انجام نشده است. در بهترین حالت پاس‌کاری وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم و همچنین بی نتیجه ماندن مباحث با سازمان سنجش و نهادهای موازی که در این زمینه فعالیت دارند، همه از جمله عواملی است که سبب شده حذف کنکور به عنوان یک معضل در نهاد آموزشی کشور باقی بماند و متولی مشخصی نداشته باشد.

 درباره افزایش قمیت حامل‌های انرژی در لایحه بودجه ۹۷ نیز یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اظهارنظرهای زودهنگامی را راجع بودجه شاهد هستیم و هرکس تفسیر خود را از بودجه دارد. اما به هر حال این افزایش اتفاق می افتد. محمد فیضی افزود: افزایش قیمت حامل‌های انرژی در بودجه ۹۷ خیز بلندی نخواهد داشت. وی همچنین افزود: حذف یارانه دهک‌های پردرآمد مورد حمایت نمایندگان است.

سفیر فلسطین در تهران با بیان این که رییس‌جمهور آمریکا در سخنان اخیر خود حقیقت پروژه صهیونیست‌ها را واضح‌تر به ما نشان داد، خاطرنشان کرد: کسانی که فکر می‌کردند، صهیونیست ها اجازه تشکیل دولت به فلسطینی‌ها را می‌دهند با این تحولات و حرف‌های ترامپ باید از خواب غفلت بیدار شوند. صلاح الزواوی خاطر نشان کرد: روزی خواهد آمدکه حضور صهیونیست‌ها خاطره شود.

همچنین وزیر دفاع آمریکا بر رویکرد دیپلماسی برای مواجهه با ایران تاکید کرد. جیمز متیس یک روز پس از جوسازی‌های سفیر این کشور در سازمان ملل علیه کشورمان گفت که نیازی به یک موضع نظامی شدید علیه ایران نمی‌بیند.

فرانسه شواهد ادعایی آمریکا علیه ایران را تائید نکرد. وزارت امور خارجه فرانسه شواهد ادعایی واشنگتن مبنی بر اینکه ایران موشک‌های شلیک شده از سوی یمن به عربستان را تامین کرده، تائید نکرد و گفت که سازمان ملل باید در این زمینه نتیجه‌گیری کند.

همچنین وزیر امور خارجه فرانسه که قرار است به زودی به آمریکا سفر کند در دیدار با مقامات این کشور درباره برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) نیز گفت‌وگو خواهد کرد.

نشست تخصصی انعکاس موازین حقوق بشری ایران

نشست تخصصی انعکاس موازین حقوق بشری ایران در مجتمع فرهنگی شهید بهشتی قوه قضاییه با حضور دادستان تهران ومعاونین دادستانی ، سرپرستان دادسراهای تهران و شهرستانهای تابعه برگزار شد.

در این مراسم علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: اصل برائت و رافت سنگ بنای نظام قضایی مبتنی بر آموزه‌های دین حنیف اسلام است. وی تاکید کرد: نباید اجازه بدهیم موضوعات قضایی تبدیل به مسئله امنیت ملی شود.

محمد جواد ظریف نیز گفت:همه کشورهای اطراف ما یا در چتر ناتو هستند یا قدرت هسته‌ای دارند و حیات و ممات آن‌ها به قدرت‌های بزرگ وابسته است که با یک عطسه ترامپ می‌لرزند و با خنده‌اش سرخوش می‌شوند و این وضع منطقه ماست.

همچنین عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران بر ضرورت حمایت وزارت خارجه از پیگیری پرونده­‌های قضایی ایران در عرصه بین‌المللی تاکید کرد وافزود:اگر قوه قضاییه از حمایت دیپلماتیک برخوردار نباشد ممکن است مورد هجمه قرار گیرد.

***

ترک‌همدانی گفت: وکلای مرکز مشاوران حقوقی، وکلا و کارشناسان قوه قضاییه زیر نظر مستقیم قوه قضاییه هستند و دوایر متعددی ما را تحت نظر دارند، اما تا امروز در هیچ موردی دیده نشده که برای من که وکیل دادگستری از مرکز وکلا و امور مشاوران قوه قضاییه هستم فشاری در خصوص پذیرش یا رد پرونده، نوع دفاع یا شیوه تدافع و اقامه دفاع وجود داشته باشد. این وکیل دادگستری افزود: تاکنون قوه قضاییه به نحوه دفاع و حتی پذیرش دفاع ما متعرض نشده است.

همچنین علیزاده‌طباطبایی از رسیدگی به پرونده موسوم به دکل نفتی در تاریخ سوم دی ماه خبر داد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر