کد خبر: 37081
A

نماینده اراک: استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید به مصلحت نیست

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید به مصلحت نیست.

نماینده اراک: استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید به مصلحت نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، علی اکبر کریمی درباره دیدار اخیر مجمع نمایندگان و استاندار مرکزی با دکتر نوبخت اظهار کرد: واقعیت این است که درآمدهای استان مرکزی طی سال‌های گذشته همواره رشد زیادی داشته و حتی به بالاتر از ۳۰ درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری بودجه تملک دارایی‌های استان ۱۱.۵۵ درصد کاهش پیدا کرده است، افزود: با وجود این میزان کاهش در بودجه تملک دارایی‌های استان، اما درآمد استان باز هم دو درصد رشد داشته است.

وی با تاکید بر اینکه این میزان رشد در استان متاثر از دریافت مالیات است، اظهار کرد: دریافت مالیات زیاد فشار زیادی به مجموعه استان وارد کرده است به طوری که واحدهای صنعتی استان با مشکلات عدیده‌ای در حوزه مالیات مواجه هستند.

این عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عقب ماندگی استان مرکزی متاثر از عدم توازن بین درآمدهای استان و میزان تخصیص اعتبارات دولتی است که با توسعه منطقه در تضاد است، خواستار اصلاح وضعیت موجود و انطباق آن مبتنی بر عدالت شد.

وی با ابراز نگرانی از استانی شدن اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید آن را یک دغدغه جدی خواند و گفت: استانی شدن این اعتبارات موجب مطالبه‌گری استانی و پاسخگویی شخص استاندار با مطالبات چندده هزار نفری در منطقه خواهد شد.

کریمی تصریح کرد: استانی شدن این اعتبارات موجب بروز و توسعه بحران در سطح استان ها شده و به مصلحت نیست و باید در خصوص کلیات این موضوع در مجلس بحث و بررسی کرد چرا که موجب افزودن بار سنگین بر دوش استانداران شده و نمی‌توان در صورت کسری بودجه در استان‌ها، مطالبات این حوزه را برآورده کرد.

نماینده اراک با اشاره به کاهش اعتبارات تملک دارایی های استان و با توجه به مصوبات سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان مرکزی خواستار تخصیص اعتبار برای اجرای پروژه‌های بزرگی در حوزه راههای حوزه انتخابیه و در حوزه بهداشت شد.

وی همچنین خواستار صدور مجوزهای قانونی تخصیص اعتبار برای احداث آزادراه ساوه به اراک از مسیر شهرستان‌های تفرش، آشتیان و فراهان، به عنوان محور توسعه‌ای جدید و نیز جاده وفس به آقچه‌قلعه در شهرستان کمیجان و جاده درمن به داین در شهرستان خنداب برای خروج این شهرستان‌ها از بن بست و تحقق توسعه منطقه شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در ادامه گفت: در راستای حمایت از صنایع، قرارداد سه هزار دستگاه ماشین آلات هپکو نیازمند تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه است که تقاضا می شود که این مهم عملیاتی شود و برای خروج از بحران شرکت آذرآب نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر