کد خبر: 37771
A

تکلیف مجلس به دولت برای ارائه تسهیلات فرصت‌های شغلی به افراد دارای معلولیت

مجلس شورای اسلامی دولت را مکلف کرد تا به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای افراد دارای معلولیت تسهیلات لازم را فراهم کند.

تکلیف مجلس به دولت برای ارائه تسهیلات فرصت‌های شغلی به افراد دارای معلولیت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، مجلس شورای اسلامی در بررسی جزئیات لایحه حقوق معلولان مصوب کرد دولت مکلف است جهت ایجاد فرصتهای شغلی برای افراد دارای معلولیت تسهیلات زیر را فراهم کند.

الف- پرداخت تسهلیات اعتباری به واحدهای تولیدی خدماتی عمرانی صنفی و کارگاه های تولیدی حمایتی در قبال افراد دارای معلولیت در میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می شود.

 ب - پرداخت هزینه تسهیلات اعتباری خود اشتغالی (وجوه اداره شده ) به افراد دارای معلولیت به میزانی که در قوانین بودجه سالانه مشخص می‌شود.

پ - پرداخت تسهیلات اعتباری جهت احداث واحدهای تولید و خدماتی اشتغالزا به شرکت و موسساتی که بیش از ۶۰ درص سهام و سرمایه آنها متعلق به افرادی دارای معلولیت است.

ت - اختصاص حداقل ۶۰ درصد از پست‌های سازمانی (تلفنچی اپراتور تلفن) دستگاه‌ها، شرکتها دولتی و نهادهای عمومی به افراد نابینا و کم بینا و افراد داری معلولیت جسمی حرکتی

ث - اختصاص حداقل ۶۰ درصد از پست‌های سازمانی متصدی دفتری و ماشین نویسی دستگاه‌ها، شرکت‌ها و نهادهای عمومی به افراد دارا ی معلولیت جسمی حرکتی

تبصره- کلیه وزراتخانه‌ها، سازمانها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی مجاز هستند در سقف مجوزهای استخدامی سالانه خود، افراد نابینا و ناشنوا و دارای آسیب نخاعی واجد شرایط را راسا به صورت موردی و بدون برگزاری آزمون استخدامی به کار  گیرند.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر